۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۴۳۷۰۹۳
مدیر مؤسسه شمیم خانواده:

سجده طولانی از زیباترین حالات بندگی است

مدیر مؤسسه شمیم خانواده با بیان این‌که انسان باید در زندگی فراوان یاد خدا را داشته باشد،‌ گفت: یکی از زیباترین حالت های بندگان، داشتن سجده طولانی است.
سجده کردن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم ریحانه پزشکی، مدیر مؤسسه شمیم خانواده(دختران آسمان)، امروز در حسینیه معین الضعفا در مؤسسه دختران آسمان به اهمیت و جایگاه ذکر الهی پرداخت.
 

وی با اشاره به آیه «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا لَقِيتُمْ فِئَةً فَاثْبُتُوا وَاذْكُرُوا اللَّهَ كَثِيرًا لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ.»، افزود: از اموری که برای همه لازم است، بسیار یاد کردن خداوند است. اگر انجام عملی معصیت خداوند بود، آن را ترک کنیم.
 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد گفت: یاد خدا گاهی به زبان است، گاهی می گوییم «لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم» یک زمانی یاد خداوند در قلب من است، یاد می کنم از این که سلامت هستم و یاد این نعمت می کنم که در جلسه تفسیر شرکت کردم و دلم آکنده از خوشحالی می شود.
 

پزشکی اظهار کرد: یک زمانی هم یاد خداوند در عمل و در اعضا و جوارح است که بالاترین یاد و ذکر خداوند است.
 

تفکر، بالاترین عبادت است
وی ابراز کرد: از بالاترین عبادت غافل نباشید که تفکر، بالاترین عبادت است، سعی کنیم به این بالاترین عبادت لحظات و دقایقی را اختصاص بدهیم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: به رابطه خودمان با خدا  به رابطه خودمان با امام زمان(عج) فکر کنیم، فکر کنیم که کجاها برای تربیت فرزندم کم گذاشتم و فکر کنم که آیا همسرم از همسرداری من راضی است؟
 

مدیر مؤسسه دختران آسمان گفت: یک راهکار عملی هم به شما می دهم که با خودتان قرار بگذارید که بعد از نماز عصر، دو دقیقه درباره کارهایتان فکر کنید؛ بنابراین یک زمانی را برای خودتان بگذارید که این حرکت و این عبادت انجام شود.
 

داشتن سجده های طولانی از زیباترین حالت های بندگان است
پزشکی اظهار کرد: یکی از زیباترین حالت های بندگان، داشتن سجده طولانی است، در سجده های خود ذکر «الهی و ربی من لی غیرک» را بگویید و از خداوند متعال بخواهید که مشکلات شما را برطرف کند.  

 

وی ابراز کرد: داشتن حسن خلق، کیمیای بزرگ است و از خداوند توفیق حسن خلق را بخواهید.
 

خواند قرآن در نماز، ما را به خدا نزدیک تر می کند
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: اگر می خواهید محبت خداوند متعال در قلب شما بیشتر زنده شود، قرآن را در نماز خود بخوانید. اگر این کار را انجام دهید، بعد مدتی احساس نزدیکی بیشتری با خداوند
دارید.


مدیر مؤسسه دختران آسمان گفت: هر کسی می خواهد ایمان او قوی باشد، باید ثابت قدم باشد، اگر می خواهید ثابت قدم باشید، شاید بتوان گفت نخستین قدم آن این است که خود را بشکنید و منیت های خود را از بین ببرید./202/1309/ب1

ارسال نظرات