۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۴۳۷۱۶۱
امام جمعه شبستر:

اندلس سازی کشور، توطئه استکبار برای براندازی نظام اسلامی است

حجت الاسلام محمدزاده انگیزه دشمن را اندلسی سازی ایران و تضعیف اعتقادی جوانان دانست و گفت: آنچه سبب تضعیف و نابودی حکومت 200 ساله اندلس شد ترویج فساد و فحشا بود.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

حجت‌الاسلام علی محمدزاده، امام‌جمعه شبستر و عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: روز عفاف و حجاب، سالگرد شهادت تعداد کثیری از زائران حرم رضوی در مسجد گوهرشاد است، شهدای مسجد گوهرشاد در حقیقت فدائیان راه حجاب و عفاف هستند.

 

وی با بیان اینکه آیات حجاب از محکمات قرآن کریم و از اصول شفاف دین مبین اسلام است، ادامه داد: حجاب از اصول اساسی اسلام است و در قرآن کریم به مسأله حجاب بسیار تأکید شده است، تأکید بر حجاب در آیات قرآن کریم شفاف بوده و در حقیقت از آیات محکم قرآن کریم و مورد تأکید است.

 

امام‌جمعه شبستر با اشاره به تهاجم به حجاب و پوشش زنان جامعه اسلامی و قبح زدایی از بی‌حجابی و بدحجابی در راستای اهداف پلید و مادی غرب، افزود: در طول سالیان طولانی، قبل از انقلاب و بعد از انقلاب برای اجرای احکام الهی در جامعه اسلامی شهدای بسیاری را تقدیم کردیم و باید از این امر صیانت کرد.

 

وی انگیزه دشمن را اندلسیزاسیون‌سازی(اندلسی سازی) ایران و تضعیف اعتقادی جوانان دانست و افزود: بنا بر شهادت تاریخ بیش از 200 سال حکومت قدرتمند اسلامی از علویان و اسماعیلیان در اندلس به طول انجامید، اما آنچه سبب تضعیف و نابودی این حکومت قدرتمند گشت، ترویج فساد و فحشا بود.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان ‌این‌که نباید از تاریخ غفلت کرد و باید از آن عبرت گرفت، گفت: توجه به تاریخ اندلس اسلامی و نحوه نفوذ و سقوط دولت اسلامی در آن منطقه، درس‌های فراموش‌نشدنی برای جامعه کنونی ما دارد، باید توجه داشت که ترویج بدحجابی سبب تضعیف پایه‌های حکومت اسلامی خواهد شد.

 

وی با اشاره به این‌که دشمنان اسلام عمدتاً از مسیر حجاب به جامعه اسلامی نفوذ کردند، تصریح کرد: عمده از طریق تهاجم فرهنگی، بی‌حجاب کردن زنان، سست شدن اعتقادی مردم و بی‌غیرتی جوانان توانستند زیرسازی‌های جامعه را سست و حکومت اسلامی اندلس را براندازی کنند.

 

حجت‌الاسلام محمدزاده با اشاره به شرایط امروز و دشمنی‌های استکبار جهانی با انقلاب اسلامی ایران، ابراز داشت: دشمن امروز بیشتر از طریق تهاجم فرهنگی و بی‌حجاب کردن زنان ما و بی‌غیرت کردن جوانان و مشغول کردن آن‌ها با مسائل شهوانی و نفسانی، قصد بر تضعیف جامعه اسلامی دارد.

 

وی این تهدید را علیه عفت عمومی جامعه و ارزش‌های اسلامی مشهود عنوان کرد و افزود: تمام دستگاه‌ها و ارگان‌های مربوطه در این‌ باره مسؤول هستند، مردم مسؤول‌ هستند، هر کسی در هر مقام و جایگاهی مسؤول است، مسأله حجاب یک مسأله اساسی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

 

امام‌جمعه شبستر عفت و حیاء را زمینه‌ساز حجاب عنوان کرد و گفت: در روایت حیاء و ایمان را مقرون یکدیگر دانسته‌اند و کسی را که بی‌حیا باشد را بی‌ایمان و برعکس خوانده‌اند، دشمنان نظام اسلامی با نشانه رفتن ایمان جوانان و دختران ایرانی و با ترویج بی‌حیایی و بی‌عفتی در جامعه تلاش دارند تا ماهیت جامعه را تقلیل دهند و در آن نفوذ کنند.

 

وی مسأله حیاء را سبب استحکام خانواده دانست و گفت: حفظ حجاب با رعایت حدود سبب حفظ امنیت روانی خانواده و فرزندان می‌شود و زندگی با حیا و رعایت حدود است که مستحکم خواهند ماند، حیا و حفظ حجاب با رعایت حدود سبب حفظ امنیت روانی خانواده و فرزندان می‌شود و این نوع زندگی است که مستحکم خواهند ماند./854/302/ب2

ارسال نظرات