۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۴۳۷۱۹۴
ریيس اداره تبليغات اسلامي آران و بيدگل:

بي حجابي از علائم و نشانه هاي فرهنگ غربي است

ریيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان آران و بيدگل چادر را علم و پرچم اسلام دانست و گفت: ايران با تمدن غني از صدر اسلام تاکنون براي اين بيرق هزاران کشته داده و زنان عليرغم فشارهاي حکومتي، با حفظ جايگاه شخصيتي در جامعه ظاهر شده اند.
حجت الاسلام سميع الله مردان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، حجت‌الاسلام سميع الله مردان، پيش از ظهر امروزگفت‌و گو با خبرنگاران با اشاره به نامگذاري 21 تيرماه به‌ عنوان روز حجاب و عفاف گفت: نامگذاري اين روز برگرفته از واقعه خونين مسجد گوهرشاد است که چهره پليد ديکتاتوري را نشان داد.

 

وي افزود: اين واقعه به دنبال اعتراض شديد مردم به کشف حجاب رضاخاني و تلاش او براي اسلام ‌زدائي و به ‌ويژه حجاب‌ زدائي رخ داد و سرانجام از عوامل مؤثر در فرو ريختن نظام استبدادي شد.

 

ریيس ستاد ساماندهي شئون فرهنگي آران و بيدگل، مسجد گوهرشاد را نمادي براي مقابله با فرهنگ غربي و حفظ ارزش‌هاي اسلامي دانست و خاطر نشان کرد: يادآوري واقعه مسجد گوهرشاد و شهادت سه هزار نفر به دست قزاق هاي رضاشاه و اوج مظلوميت آن ها در نحوه دفن آنان در خندق هاي حفر شده به ويژه براي نسل جوان، در پاسداشت اين گوهر ناب تاثيرگذار است.

 

حجت‌الاسلام مردان يادآور شد: قيام خونين مسجد گوهرشاد بيانگر اين است که زنان مسلمان ايراني هرگز نخواسته اند ملعبه دست افراد هوسران٬ استعمارگر و مهاجمان فرهنگي شوند و همواره از کرامت انساني خود دفاع کرده اند.

 

وي با تأکيد بر اينکه همه اديان الهي بر عفاف و پوشش تاکيد دارند تا بتوانند روح معنوي را حاکم کنند، افزود: حجاب صرفا براي مسلمانان و تنها مختص زن نيست، بلکه احيا کننده روح يک جامعه فارغ از مباحث جنسيتي است.

 

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان آران و بيدگل، بي حجابي را از علائم و نشانه هاي فرهنگ غربي دانست و افزود: دشمن مي خواهد از طريق فرافکني و ايجاد راه هاي نفوذ که بارها رهبر معظم انقلاب هشدار داده اند، اهداف خود را در جوامع اسلامي به ويژه ايران پياده کند.

 

حجت الاسلام سميع الله مردان تصريح کرد: ايران اسلامي پس از پيروزي انقلاب توانست موجي را ايجاد کند که الان بسياري از کشورهاي جهان فارغ از دين و آيين به اين امر توجه ويژه پيدا کرده اند و براي سالم سازي جامعه به اين امر روي آورده اند.

 

عضو شوراي فرهنگ عمومي آران و بيدگل، ممانعت دول غربي از ورود بانوان با حجاب اسلامي در دانشگاه ها را يادآور شد و افزود: اين گونه رفتارها، نشان دهنده اين است که عفاف و حجاب همچون تيري بر قلب دشمنان اسلام و قرآن است.

 

وي چادر را علم و پرچم اسلام دانست و خاطرنشان کرد: ايران با تمدن غني از صدر اسلام تاکنون براي اين بيرق هزاران کشته داده و زنان عليرغم فشارهاي حکومتي، با حفظ جايگاه شخصيتي در جامعه ظاهر شده اند.

 

حجت‌الاسلام مردان افزود: ملت مسلمان ايران در جامعه اي که پس از پيرزي انقلاب بر مبناي اسلام و حفظ ارزش هاي اسلامي پايه گذاري شده است، بايد الگوي ساير مسلمانان جهان باشند./1307/202/ب3

ارسال نظرات