۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۴۳۷۲۲۳
مدیر حوزه علمیه استان مرکزی:

حوزه علمیه در جهان ماندگار شده است

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی گفت: حوزه علمیه امروز در جهان ماندگار شده است و تاثیرات خود را بر ابعاد مختلف جامعه اعم از سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی دارد؛ از این رو افراد باید قدردان جایگاه بدست آمده خود در حوزه علمیه باشند و با مغتنم شمردن این فرصت نهایت بهره را از آن در راستای آگاهی جامعه و ارتقای سطح معرفت دین شناسی خود و جامعه بکار بگیرند.
مدیر حوزه علمیه استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی،  حجت‌الاسلام سید‌ علی حسینی پور مدیر حوزه علمیه استان مرکزی بعد از ظهر امروز در جلسه دوره میثاق طلبگی در مدرسه حوزوی امام مهدی (عج)، عنوان کرد:  حوزه علمیه امروز در جهان ماندگار شده است و تاثیرات خود را بر ابعاد مختلف جامعه اعم از سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی دارد؛ لذا افراد باید قدردان جایگاه بدست آمده خود در حوزه علمیه باشند و با مغتنم شمردن این فرصت نهایت بهره را از آن در راستای آگاهی جامعه و ارتقای سطح معرفت دین شناسی خود و جامعه بکار بگیرند.

 

طلاب از سربازان امام زمان (عج) هستند

وی با اشاره به اینکه طلاب از سربازان امام زمان (عج) هستند، افزود: طلاب باید بدانند دشمنان اسلام در هر حال برای ایجاد توطئه ای جدید در راستای ضربه زدن به دین اسلام و مسلمانان در حال برنامه ریزی هستند؛ بنابراین آنها باید نسبت به دیگر اقشار مردم در این زمینه آگاهی بیشتری داشته باشند و با افزایش علوم و معارف دینی در خود این توطئه ها را خنثی کنند.

 

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی ابراز کرد: از ابتدای خلقت دنیا و بشر تا زمان حضرت محمد (ص) 124 هزار پیامبر از جانب خداوند برای بیداری بشر و هدایت انسان ها به سوی بندگی خداوند مبعوث شده اند که در این بین حضرت محمد(ص) با داشتن تمامی معجزات پیامبران دیگر معجزه بزرگتری به نام قرآن را دارد که بعد از آن دیگر کتابی نازل نمی شود.

 

حجت الاسلام حسینی پور ادامه داد: دشمنان اسلام از زمان قبل از انقلاب نیز در راستای ضربه زدن به دین اسلام تلاش می کردند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز دست از این نقشه ها و توطئه ها برنداشته اند اما در هر حال توطئه هایشان با روشنگری مردم ایران اسلامی و رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری خنثی شده است.

 

مدیرحوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران 17 هزار شهید ترور شده دارد، اظهار داشت: دشمنان توطئه های بسیاری را برای از بین بردن نظام جمهوری اسلامی ایران همچون ترور داشته اند که بواسطه این عمل ناشایست 17 هزار شهید گلکون کفن تقدیم جمهوری اسلامی ایران شده است.

 

لباس طلبگی لباس پیامبر (ص) اسلام است

حجت الاسلام حسینی پور گفت: طلاب باید بدانند نقش بسیار مهمی را در ارتقای سطح معارف دینی جامعه برعهده دارند و مردم نیز آگاه باشند معارف دینی تاثیر بسزایی را در ارتقای سطح آگاهی آنها و هوشیاریشان نسبت به نقشه های شوم دشمنان دارد.

 

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی اظهار داشت: کسانی که راه حوزه علمیه را برای ادامه زندگی خود در پیش می گیرند مطلع باشند این راه بسیار مقدس است و لباس طلبگی لباس پیامبر (ص) اسلام است که بر تن آنها می رود پس در این راه باید از هیچ تلاشی برای ترویج معارف اسلامی در جامعه و برای انتشار راه اهل بیت (ع) در بین مردم فروگذار نباشند.

 

حجت الاسلام حسینی پور تصریح کرد: جامعه اسلامی باید به منش اهل بیت (ع) آراسته باشد و جامعه ای که اینگونه شکل بگیرد به طور حتم مردمی شایسته و مزین به آداب و اخلاق اسلامی که بهترین اخلاق در دنیا می باشد خواهد داشت و در این جامعه نیز بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

 

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی خاطرنشان ساخت: جامعه اسلامی الگوهای بسیار خوبی همچون پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) را برای هدایت بشر معرفی کرده است که طلاب وظیفه دارند این الگوها را بهتر از قبل به مردم معرفی کنند تا نسل جوان بتواند از الگوهای اسلامی و ارزشی تاسی بگیرد./842/202/ب3

ارسال نظرات