۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۴۳۷۲۴۵
حجت الاسلام ابوترابی فرد:

حفظ حجاب سبب استحکام کانون خانواده می‌شود

نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه حجاب حفظ و استحکام کانون خانواده است گفت: آرامش در جوامع انسانی با شکل گیری خانواده به وجود می‌آید بنابراین اگر شاخصه‌های اسلامی در این شکل گیری لحاظ شود انسان را به سعادت اخروی و دنیوی می‌رساند.
عفاف و حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد ظهر امروز در اجتماع بزرگ مردمی مدافعان حریم خانواده در راستای حفظ و صیانت از فرهنگ عفاف و حجاب که در میدان فلسطین برگزار شد با اشاره به اینکه دلیل تاکید اسلام بر حجاب حفظ و استحکام کانون خانواده است اظهار داشت: آرامش در جوامع انسانی با شکل گیری خانواده به وجود می‌آید بنابراین اگر شاخصه‌های اسلامی در این شکل گیری لحاظ شود انسان را به سعادت اخروی و دنیوی می‌رساند.

 

وی ادامه داد: یکی از عوامل استحکام خانواده دوستی و روابط عاطفی خوب بین زن و شوهر است‌، در این میان حجاب می‌توانند جز مهم‌ترین عوامل دوستی میان زن و مرد باشد از این رو اگر جامعه‌ای براساس این شاخصه‌های اسلامی رفتار کند به آرامش می‌رسد.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه کشف حجاب و روابط نامشروع جنسی به عنوان خطری است که جامعه اسلامی را تهدید می‌کند خاطرنشان کرد: اسلام به دنبال این است که شوهر در کنار همسر خود باشد و با تمام وجود احساس آرامش و دغدغه‌های زن را به دوش بکشد، به همین منظور اسلام به پاسداری از مقام شامخ زن توجه زیادی کرده است.

 

نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه رزمندگانی که 8سال با شهامت جنگیدند از دل خانواده‌های اسلامی بیرون آمده بودند تصریح کرد: نهاد مقدس خانواده سبب پرورش جوانانی شد که شاهد بودیم در 8سال جنگ تحمیلی با شهامت ایستادگی کردند و این نشانگر آن است که دغدغه برای تربیت فرزندی در چهارچوب اسلامی در خانواده‌ها بسیار مهم بوده است.

 

وی افزود: در کنار خانواده‌های اسلامی همسران باتقوا و باحجاب نیز به بدرقه شوهران خود رفتند که این امر به خاطر آموزش تقوا، ایمان و حجاب بود، حجاب موضوع مهمی است که دشمنان اسلام برای اینکه هویت دینی و اخلاقی جامعه اسلامی را از بین ببرند نوک پیکان را به سوی حجاب نشانه گرفته‌اند.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد در پایان گفت: جامعه‌ای با هویت دینی و اسلامی دقیقا در مقابل نظام سلطه و بیگانگان است، انقلاب اسلامی ما برای بازگشت به هویت دینی و اسلامی شکل گرفت، امروزه لبنان که در گذشته محل عیاشی سران عرب بود به محل رژه زنان با حجاب تبدیل شده است و حال نماد مقاومت در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی را دارد./816/202/ب3



 

 

ارسال نظرات