۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۳۷۲۷۰

راهپیمایی مدافعان عفاف و حجاب در مشهد

جمعی از مدافعان حریم خانواده به منظور حفظ و ارزش های دینی با فراخوان شورای هماهنگی تبلیغات خراسان رضوی امروز در مشهد راهپیمایی کردند.
گرامی داشت روز حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با هشتاد و یکمین سالگرد قیام مسجد گوهرشاد در اعتراض به کشف حجاب رضاخانی راهپیمایی مدافعان حریم حجاب و عفاف در مشهد برگزار شد.

 

همزمان با روز ملی حجاب و عفاف مردم شهید پرور مشهد در اقشار و اصناف گوناگون، زن و مرد، نوجوان و جوان، بسیجی، دانشجو، طلبه، فرهیختگان فرهنگی و جمعی از زنان محجبه در حمایت از «اجرای طرح حجاب و عفاف» از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی راهپیمایی کردند.

 

تجمع عظیم بانوان از دیگر برنامه های امروز 21 تیرماه بود که با اعلان برائت از افکار لیبرالیستی لائیک و سکولار خواستار اجرای مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی شدند.

 

« حجاب برتر ما چادر است چادر است»، « دست خدا برسر ما، خامنه ای بر سرما»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس»، «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» از جمله شعارهایی بود که مدافعان حریم خانواده سر می دادند.

 

در پایان قطعنامه «عفاف و حجاب» در جمع راهپیمایان مدافع حریم خانواده و شرکت کنندگان در تجمع عظیم خواهران قرائت شد و حاضران با سردادن شعار «با شعار الله اکبر، خامنه ای رهبر» پس از هر بند قطعنامه، مهر تأیید بر آن زدند.

 

قطعنامه عفاف و حجاب

1) ما راهپیمایان مسأله عفاف و حجاب را یک امر عقلی، ‌فطری، شرعی و نه تنها در دین اسلام بلکه در تمام ادیان الهی و نیز بر اساس آثار باقی مانده در حجاری ها و کتیبه ها یک امر جهانی دانسته و از این رو ما عفاف و حجاب را مایع سلامت روح و روان و گسترش امنیت اجتماعی و اخلاقی و تبیین احترام به قانون و حقوق شهروندی دانسته و حیاء عمومی عفت زنان و غیرت مردان را ضامن تحکیم بنیان خانواده می دانیم.

 

2) ما یاوران حجاب و عفاف نمایش باوربندی آحاد مردمی و هویت اسلامی و ملی و مطالبه عمومی دانسته و از همه طراحان تولید پوشاک می خواهیم در مسیر تولید داخلی گام مثبت در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی پوشش عفیفانه ای را طراحی و تولید و در بازار مصرف ارائه نمایند.

 

3) از آنجا که امر به معروف و نهی از منکر از خود شروع می‌شود، از بخش‌های دولتی و مسئولین رده اول می‌خواهیم با تعداد معدودی که عفاف و پوشش اسلامی را رعایت نمی کنند برخورد و محیط فضای ادارات و نهادها را همچون سال‌های اول انقلاب به ارزش های اسلامی محفوظ نگه دارند.

4) ما راهپیمایان سیره عملی حجاب حضرت خدیجه و فاطمه و زینب (س) و زنان مدافع حریم حجاب در قیام علیه کشف حجاب رضاخانی را اسوه خود قرار داده و با تأسی از الگوی اصیل انسانیت، بیزاری خود را از ولنگاری بعضی از زنان در عرصه اجتماعی و برائت خود را از افکار لیبرالیستی لائیک و سکولار اعلام داشته و خواستار اجرای مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌باشیم.

 

5) ما جامعه بانوان ایران اسلامی از وزارت صنعت، معدن و تجارت ،‌اتاق اصناف و اتحادیه صنف البسه می‌خواهیم از ارائه پوشاک و مانتوهای نامناسب و کوتاه به جد جلوگیری نمایند.

 

6) از تمامی ارگان های انقلاب اسلامی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما،‌ ستاد امر به معروف و نهی از منکر، سازمان اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان تبلیغات اسلامی می‌خواهیم به وظیفه شرعی و قانونی خود در برابر ناهنجاری‌ها و بی‌عفتی ها عمل نمایند و خود را مدیون شهیدان و امام شهیدان ننمایند.

 

کنترل شبکه های مجازی و اجتماعی

7) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهشمندیم شبکه های مجازی و اجتماعی را کنترل نمایند تا بیش از این شاهد از هم پاشیدن کانون گرم خانواده‌ها نباشیم.

 

8) ما راهپیمایان عفاف و حجاب به کلیه افرادی که با ورود کالاهای قاچاق پوشاک زمینه فساد و برهم خوردن کانون گرم خانواده را فراهم می کنند و از حادثه آندلس عبرت نمی‌گیرند و افرادی که مانکن های بدحجابی در مسیر معابر و در منظر دید به نسل سوم و چهارم پاک انقلاب نمایش می‌دهند و به آنان که فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را در حد لسان خوش، زبان متین و بدون برخود فیزیک فراموش کرده اند یادآور می‌شویم ما همه باید در روز قیامت پاسخ‌گوی خون شهیدان قیام مسجد گوهر‌شاد باشیم. (والسلام عليكم و رحمت الله و بركاته)

گفتنی است، راهپیمایی عفاف و حجاب و تجمع عظیم خواهران در مشهد با مدیریت شورای هماهنگی تبلیغات خراسان رضوی، دست اندرکاران استان قدس رضوی، بسیج غیور و فرماندهی سپاه پاسداران انجام شد./1308/202/ب3

 

ارسال نظرات