۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۴۳۷۲۸۳
حجت‌الاسلام‌ ثمری:

مسؤولان در برخورد با حقوق‌بگیران نجومی فرافکنی نکنند

حجت‌الاسلام‌ ثمری بر لزوم برخورد جدی و قانونی با حقو‌ق‌های نجومی تأکید کرد و گفت: با فرافکنی، قرار دادن اشتباهات بر عهده دیگران و پاک کردن صورت مسأله نمی‌توان با مدیران متخلف دولتی برخورد کرد.
حجت الاسلام علی ثمری، استاد اخلاق حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ علی ثمری، استاد اخلاق حوزه علمیه، ظهر امروز در برنامه تا نیایش از شبکه پنچم سیما، بر لزوم رعایت عفاف و حجاب در تمام زمینه­های اجتماعی تأکید کرد و گفت: مسأله عفاف و حجاب تنها منحصر به پوشش بانوان نیست و انسان باید در تمام زمینه‌ها و فعالیتهای اجتماعی عفت داشته باشد.

 

حجت الاسلام ثمری با بیان این که در قرآن کریم رعایت تقوای الهی مهمترین عامل برای رعایت عفاف در جامعه بیان شده است، گفت: با پرهیز از گناهان و انجام واجبات، تقوای الهی در زندگی انسان جاری می شود، اما عفاف با بیان سخن منطقی و محکم در جامعه به وجود می‌آید.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه بیان کرد: فردی که مسؤولیت و مدیریت نهادی را برعهده گرفته است باید در زمینه فعالیت خویش عفت داشته و امانتدار بیت المال مسلمانان باشد و اگر مدیری چنین نبود مسأله اختلاس‌های میلیونی و حقوق‌های نجومی پیش می‌آید.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت برخورد با حقوق نجومی برخی مدیران دولتی تأکید و ابراز کرد: در این زمان وظیفه تمام مسؤولان دولتی این است که با فیش‌های حقوق‌های نجومی برخورد جدی و قانونی داشته باشند و با فرافکنی، قرار دادن اشتباهات بر عهده دیگران و پاک کردن صورت مسأله نمی‌توان با مدیران متخلف دولتی برخورد کرد.

 

حجت الاسلام ثمری در ادامه بحث عفاف و حجاب بانوان گفت: در آیات قرآن کریم با احترام بسیاری بانوان به حفظ حجاب دعوت کرده است و در این آیات آمده است با حفظ عفاف حجاب خویش به درمان افرادی که قلب‌های خویش مرض وجود دارد، کوشش کنند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که رعایت به عفاف و حجاب تنها منحصر به بانوان جامعه نیست و مردان نیز باید عفاف را رعایت کنند، افزود: در دین اسلامی پوشش و لباس شهرت حرام شده است و در این حکم فرقی میان حجاب و بانوان جامعه وجود ندارد.

 

حجت الاسلام ثمری عنوان داشت: جامعه اسلامی جای افراد بیحیا و بیعفت نیست و افرادی که حریم الهی را حفظ نمی‌کنند، وارد حریم حیوانات شده‌اند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که رعایت حجاب و عفاف در جامعه نشانه پایبندی افراد به شریعت و اخلاق است، گفت: افرادی که پوشش مناسبی در جامعه دارند، ایثار و از خودگذشتگی و کمک برای درمان انسانهای بیمار انجام داده‌اند و ارزش‌های انسانی و اسلامی را در جامعه زنده نگه داشته‌اند./998/پ202/ی

 

ارسال نظرات