۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۴۳۷۳۸۳
امام جمعه بابل:

تبیین فرهنگ عفاف و حجاب باید از سنین کودکی آغاز شود

امام جمعه بابل با بیان این مطلب که تبیین فرهنگ عفاف و حجاب باید از سنین کودکی آغاز شود، گفت: آموزش و پرورش با استفاده از روش های نوین تبلیغی ترویج و تبیین فرهنگ حجاب را در میان نوجوانان ما به انجام برساند.
راهپیمایی عفاف و حجاب بابل راهپیمایی عفاف و حجاب بابل راهپیمایی عفاف و حجاب بابل راهپیمایی عفاف و حجاب بابل راهپیمایی عفاف و حجاب بابل راهپیمایی عفاف و حجاب بابل راهپیمایی عفاف و حجاب بابل راهپیمایی عفاف و حجاب بابل راهپیمایی عفاف و حجاب بابل راهپیمایی عفاف و حجاب بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل عصر دوشنبه در مراسم پایانی راهپیمایی دفاع از حریم خانواده که در امامزاده قاسم بابل برگزار شد، با گرامیداشت روز عفاف و حجاب، گفت: حضور باشکوه مردم ولایتمدار بابل در راهپیمایی دفاع از حریم عفاف و حجاب نشان دهنده عمق نگرانی مردم ما از وضعیت کنونی حجاب در جامعه است.

 

وی افزود: حجاب همواره مورد تأکید اغلب مردم است زیرا عفاف و حجاب ریشه در باورهای دینی و اعتقادی مردم دارد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با گرامیداشت شهدای مدافع حجاب در صحن رضوی، خاطرنشان کرد: 21 تیرماه یادآور حادثه تلخ به شهادت رسیدن صدها نفر از مردم مدافع حریم عفاف و حجاب در مقابل کشف حجاب رضاخان در کنار حرم رضوی و در مسجد گوهرشاد است.

 

وی با اظهار نگرانی از کمرنگ شدن توجه برخی افراد جامعه به ضرورت مسأله عفاف و حجاب، تأکید کرد: ضرورت مسئله عفاف و حجاب در جامعه که کم‌رنگ شده است، باید به‌عنوان یکی از موضوعات اثرگذار سلامت جامعه مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام روحانی ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی کنونی را ناشی از عدم توجه به فرهنگ عفاف و حجاب دانست و اظهار داشت: اغلب معضلات اجتماعی کنونی مانند از هم پاشیدگی کانون خانواده ها و آمار بالای طلاق، گسترش فساد و نابسامانی های فرهنگی ریشه در کمرنگ شدن توجه به فرهنگ عفاف و حجاب است.

 

وی با اشاره به طرح های گسترده دشمنان برای اثرگذاری بر روی فرهنگ جامعه و تغییر سبک زندگی درجامعه اسلامی، تصریح کرد: امروز شبکه های مختلف ماهواره ای و فضای مجازی با طراحی دقیق و حساب شده دشمنان ابتذال و بی بندو باری های اخلاقی را ترویج می کنند و باید همگان به ویژه مسؤولان در این زمینه احساس تکلیف کنند.

 

امام جمعه بابل نقش رسانه ها را به ویژه رسانه ملی در مقابله با ناتوی فرهنگی دشمنان ضروری دانست و گفت: محتوای بسیاری از برنامه های شبکه های ماهواره ای نه تنها عدم تشکیل خانواده را برای جوانان تبلیغ می کنند بلکه بنا بر اظهارات خودشان پاشیدن کانون های خانواده را ترویج می کنند تا پایه های اجتماعی آینده جامعه ما را از بین ببرند.

 

وی با بیان این مطلب که تبیین فرهنگ عفاف و حجاب باید از سنین کودکی آغاز شود، افزود: آموزش و پرورش با استفاده از روش های نوین تبلیغی ترویج و تبیین فرهنگ حجاب را در میان نوجوانان ما به انجام برساند.

 

حجت الاسلام روحانی خواستار اجرای قانون عفاف و حجاب در جامعه شد و تصریح کرد: متأسفانه قانون عفاف و حجاب که از چند سال قبل تصویب شد و وظایف دستگاه های فرهنگی و غیرفرهنگی در این عرصه مشخص گردید اما تا کنون به مرحله اجرا در نیامده است.

 

وی ادامه داد: مردم ما خواستار توجه جدی مسؤولان بر فرهنگ عفاف و حجاب هستند و امروز نیز آن را فریاد زدند./1313/202/ب2

ارسال نظرات