۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۴۳۷۳۸۷
حجت‌الاسلام مرادی:

خانواده‌ها بحران جمعیت را جدی بگیرند

حجت الاسلام مرادی گفت: در زمینه خانواده سه بحران داریم که این بحران‌ها در تشکیل خانواده، تحکیم خانواده و نسل آوری هستند.
حجت‌الاسلام شهاب مرادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اجتماع سراسری مدافعان حریم خانواده با عنوان «من خانواده‌ام را دوست دارم»، غروب دوشنبه در ضلع جنوبی آستان مقدس امامزاده‌صالح(ع) تجریش برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام شهاب مرادی در این گردهمایی گفت: موضوع خانواده، مسأله اصلی امروز کشور ما است به طوری که متأسفانه در همین منطقه شمیران تهران، ۵۳ درصد از ازدواج‌ها به طلاق ختم می‌شود.

 

وی افزود: در این زمینه ما سه بحران داریم که این سه بحران در تشکیل خانواده، تحکیم خانواده و نسل آوری هستند. ما در تشکیل خانواده دچار بحران هستیم به طوری که الان حدود شش میلیون پسر مجرد و مقداری کمتر از آن، خانم مجرد داریم، البته برخی آقایان، بسیار کم‌مسؤولیت هستند که باید دقت کرد و به همین دلیل، اسلام در مورد انتخاب شوهر سخت می‌گیرد اما در مورد انتخاب زن آنقدر سخت نگرفته است.

 

حجت‌الاسلام مرادی در انتقاد از هزینه بالای ازدواج اظهار کرد: در جامعه‌ای که ازدواج پول می‌خواهد اما روابط دیگر پول چندانی نمی‌خواهد باید احساس خطر کرد.

 

وی در مورد بحران نسل آوری بیان کرد: جامعه ما، بچه دوست نیست، به طوری که در مساجد ما یک دستشویی یا روشویی مخصوص بچه نیست و اساساً باور فراگیر جامعه این است که بچه، مزاحم زندگی است به طوری که الان هر زوج، هشت دهم فرزند به دنیا می‌آورند و با ادامه این روند، جمعیت کشورمان از نصف الان هم کمتر می‌شود.

 

این مبلغ حوزه در مورد بحران تحکیم خانواده گفت: معضل دیگر این است که اعضای خانواده با یکدیگر انس ندارند، در یک مدرسه‌ای، ۸۰ درصد دختران اظهار کرده بودند آخرین‌باری که پدرشان آنان را بوسیده است عید نوروز بوده! رسول اکرم(ص) هر روز دست دخترش را می‌بوسیدند و می‌بوییدند، ایشان هر روز بر سر بچه‌ها دست می‌کشیدند و یکی از بهترین اعمال در اسلام، مسح کردن سر یتیم است.

 

وی در ذکر چند توصیه برای ازدواج اظهار کرد: پیک ازدواج دختران در ایران، ۱۸ تا ۲۱ سال است از این رو دختران یکی از خواستگاران را در همین سن بپذیرند، همچنین خانم‌ها اگر دختری در فامیل دارند از او بد نگویند بلکه خوبش را بگویند چون اگر کسی بدی دیگران را بگوید خدا بدی خودش را بر سر زبان‌ها می‌اندازد، همچنین خانواده‌های شهدا نیز به زنان بیوه شهدا برای ازدواج مجدد سخت نگیرند زیرا ازدواج سنت پیغمبر(ص) است.

 

حجت‌الاسلام مرادی در پایان سخنانش در توصیه‌ای خطاب به والدین تأکید کرد: متأسفانه سطح استرس در بچه‌های ما خیلی بالاست از این رو حجاب را هم با تشویق، ترویج کنید و اگر کسی هم حجاب مناسب نداشت به او با دیده تحقیر نگاه نکنیم./9597/202/ب1

ارسال نظرات