۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۴۳۷۴۰۷
حجت الاسلام پژمان فر:

مردم از دستگاه‌های متولی عفاف و حجاب مطالبه داشته باشند

رییس فراکسیون فرهنگی مجلس دهم گفت: همه مردم باید از ۲۳ دستگاهی که وظیفه و تکلیف قانونی درباره حجاب و عفاف دارند مطالبه گری داشته باشند و همه پیگیری ها تنها به مجلس یا تریبون نماز جمعه نباید ختم شود.
پژمان فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام پژمان فر رییس فراکسیون فرهنگی مجلس شامگاه دوشنبه ۲۱ تیر در همایش بزرگ عفاف و حجاب که در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، گفت: در چنین روزی مردم مشهد برای اعتراض به کشف حجاب رضاخانی تحصن کرده بودند که حدود ۲ یا ۵ هزار نفر در دفاع از حجاب به شهادت رسیدند.

 

این نماینده مجلس با اشاره به این‌که مساله عفاف و حجاب باید در اولویت قرار داشته و همه نسبت به آن مسؤول باشند، عنوان کرد: باید فعالیت های ترویجی و ایجابی در کنار نهی از منکر و فعالیت های سلبی باهم انجام گیرد.

 

حجت الاسلام پژمان فر با بیان اینکه امروز بخش قابل توجه کسانی که در قالب عفاف و حجاب رفتار نمی کنند با معارف دینی آشنایی ندارد، اظهار داشت: اگر ما بتوانیم مفاهیم یا تجربه های خود در زمینه حجاب و عفاف را اثبات کنیم می توانیم به سوی گفتمان یا باور حجاب نزدیک شویم.

 

وی افزود: تحقیقات نشان داده که برخی خانم های هنجارشکن در بعضی مناطق کشف حجاب می کردند تا جامعه چنین تلقی کند که نسبت به عفاف و حجاب عقب نشینی صورت گرفته است.

 

رییس فراکسیون فرهنگی مجلس دهم با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب امید خود درباره حجاب و عفاف را به جمع های مردمی معطوف کردند، ابراز کرد: درباره مساله عفاف و حجاب ۲۳ دستگاه تکلیف مشخص دارد که یا وارد نشدند یا کوتاهی کردند که باید مورد بررسی قرار گیرد.

 

حجت الاسلام پژمان فر با اشاره به اینکه اولویت های اصلی کمیسیون فرهنگی مجلس مساله عفاف و حجاب است، بیان داشت: ازدیگر اولویت های ما ترویج سنت حسنه تشویق قهرمان های حجاب و عفاف است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن اشاره داشتند، در جامعه ما تعداد افرادی که به مباحث عفاف و حجاب توجه دارند زیاد هستند.

 

وی با اشاره به ایجاد انگیزه برای مجموعه های محجبه در راستای حضور بانشاط در جامعه، گفت: این از ضعف ما است که ما نمی توانیم از بچه هایی علاقه مند به حجاب دفاع کنیم طوری که آنها با فشار روحی و روانی برخی اقلیت بی حجاب از ارزش های خود عبور می کنند.

 

رییس فراکسیون فرهنگی مجلس دهم با اشاره به اهمیت مطالبه گری مردم از دستگاه های مسؤول در امر حجاب و عفاف اظهار داشت: همه مردم باید از ۲۳ دستگاهی که وظیفه و تکلیف قانونی درباره حجاب و عفاف دارند مطالبه گری داشته باشند و همه پیگیری ها تنها به مجلس یا تریبون نماز جمعه نباید ختم شود./202/807/ب1

ارسال نظرات