۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۴۳۷۴۵۴
فتاح در جمع خبرنگاران:

کاهش فقر در جامعه نیازمند عزم ملی است

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: ما باید برای کاهش فقر در جامعه یک اقدامات پیشگیرانه‌ای را در دستور کار قرار دهیم و با کمک دولت جلوی پیشرفت فقر در جامعه گرفته شود که البته این امر نیازمند یک عزم ملی است.
سید پرویز فتاح

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، پرویز فتاح در حاشیه صحن علنی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در ارتباط با ارائه گزارش از عملکرد کمیته امداد به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز شش درصد از جمعیت کشور زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند که این موضوع مربوط به انباشته همه دولت ها و مجالس بوده است.

 

وی با بیان این که این موضوع واقعیت تلخی است که با آن مواجه هستیم، بیان کرد: ما باید یک اقدامات پیشگیرانه‌ای را در دستور کار قرار دهیم و با کمک دولت جلوی پیشرفت فقر در جامعه گرفته شود که البته این امر نیازمند یک عزم ملی است.

 

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان این که زمانی که شاهد تورم های سالانه هستیم و واردات ما به صادرات می‌چربد که موجب رکود اقتصادی شده است، انتظار داریم درآمد در کف جامعه چگونه باشد، افزود: طبق شاخص های اقتصادی ما و درآمد سرانه ملی درآمد افراد دهک‌های پایین جامعه رو به کاهش است و این نشان می‌دهد که افراد بیشتری به دامن فقر گرفتار شده‌اند.

 

وی گفت: کمیته امداد با یک هدف خیریه ای به فرمان امام (ره) و هدایت های مقام معظم رهبری ایجاد شد که برای یک جامعه چند میلیونی نبوده لذا وظیفه دولت ها و مجالس این است که با وضع قوانین به نفع فقرا و محرومان جلوی رشد و توسعه فقر را بگیرند.

 

فتاح با بیان اینکه اقداماتی که ما در این نهاد انجام می‌دهیم بخشی از وظایف تامین اجتماعی و دولت نیز محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: مشکل اصلی که وجود دارد هم کمبود قوانین است و هم اجرای آن و این موضوع نیازمند یک عزم ملی برای برطرف کردن مشکلات است./858/پ202/ج

ارسال نظرات