۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۴۳۷۴۷۲
مدیر حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

ضرورت تقویت حوزه های علمیه به عنوان مهم ترین پایگاه اعتقادی مردم

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأكيد بر جايگاه والاي علما و روحانيت و نقش مهم حوزه هاي علميه در هدايت جامعه، گفت: حوزه هاي علميه و علما در حقيقت پايگاه هاي اعتقادي مردم بشمار مي آيند كه از آن معنويت و تقوا بر مي خيزد.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری، گفت: امروز ما شیعیان میراث دار مردان و شخصیت های بزرگی در تاریخ هستیم که با همه توان خود اجتهاد و جهاد کردند و همه مشکلات خود را با جان خریدند تا امروز نام امیرمؤمنان در دنیا زنده باشد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بيان اين‌که حوزه هاي علميه در طول تاريخ پناهگاه جويندگان معارف الهي بوده است، افزود: حوزه هاي علميه در جامعه ديني ما از جايگاهي بس والا و مهم برخوردار بوده و در ساحت علوم تقوي آثاري ارزشمند ارائه کرده اند.

 

حجت الاسلام طاهری خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و کساني که اعتقادي به اسلام و روحانيت ندارند همواره سعي و تلاش وافري در منزوي کردن اين دين دارند و در اين مسير ارکان و تشکيلات مبلغ و مدافع دين اسلام را که مرجعيت و روحانيت از جمله آنها است همواره مورد تهاجم قرار مي دهند.

 

وي با بيان اين‌که مرجعيت و روحانيت تنها ارکان رسمي دين اسلام هستند، افزود: دشمن در جنگ رواني و تبليغاتي و نزاع هاي دورن حاکميتي تلاش دارد اين يگانه ارگان رسمي اسلام را از دورن دچار تشتت و اختلاف کنند تا به زعم خود از اين طريق به اسلام عزيز لطمه بزند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که ما نباید ثمره زحمات گذشتگان خود را به آسانی از دست بدهیم، افزود: یکی از مهم ترین راه های حفظ دستاوردهای پیامبر گرامی اسلام، ائمه معصومین(ع) و علمای دین پرورش طلاب و حمایت از حوزه های علمیه است.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که روحانیت استقلال و عزت ایران اسلامی را در برابر هجمه های دشمنان حفظ کرد، ادامه داد: حوزه و روحانیت همواره دلسوز ترویج ارزش های دینی و اسلامی در جامعه بوده و هستند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز مسؤولیت مهم تبلیغ دین بر عهده روحانیت است، ادامه داد: خوشبختانه به برکت توجهات حضرت ولی عصر(عج) و تلاش های امام راحل و مقام معظم رهبری، راه انبیاء الهی در قالب حوزه و روحانیت ادامه پیدا کرده است.

 

وی با بیان ین که نقش حوزه هاي علميه، مرجعيت و روحانيت در طول تاريخ در مبارزه با رژيم هاي استکباري ممتاز بوده است، تصریح کرد: این روحانیت و مرجعیت بود که مردم را به ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و تجاوز رژیم های گذشته سوق داد.

 

حجت الاسلام طاهری با تأكيد بر جايگاه والاي علما و روحانيت و نقش مهم حوزه هاي علميه در هدايت جامعه، اظهار داشت: حوزه هاي علميه و علما در حقيقت پايگاه هاي اعتقادي مردم بشمار مي آيند كه از آن معنويت و تقوا برمي خيزد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران ادامه داد: صفات و ويژگي‌هاي انبياء از جمله اهداف طلاب و روحانيان است و نشر فضائل اخلاقي در جامعه از مهم‌ترين كاركردهاي حوزه هاي علميه است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: به حتم تقویت حوزه های علمیه بهترین راه گسترش و توسعه ارزش های دینی در جامعه است و تنها علم الهی سعادت و تعالی انسان را تأمین می کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که علم و عمل روحانیت باید الهی باشد، خاطرنشان کرد: علم مادی در زمان مرگ از انسان جدا می شود، اما علم دین تا آن دنیا نیز همراه با انسان خواهد بود.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر ۲۸ مدرسه در مناطق مختلف استان فعال هستند، افزود: همچنین حدود 3 هزار طلبه در این مدارس مشغول تحصیل علوم حوزوی هستند./950/202/ب2

ارسال نظرات