۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۴۳۷۵۰۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

ظرفیت فرهنگی و تربیتی کانون‌های مساجد بی‌نظیر است

حجت الاسلام دانشی با اشاره به ظرفیت عظیم فرهنگی و تربیتی کانون‌های مساجد در سراسر کشور، روحیه جهادی را از ویژگی‌های بارز این کانون‌‌ها دانست.
عباس دانشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، به همراه حجت الاسلام روحانی مسؤول کانون های مساجد استان قم، پیش از ظهر امروز به مناسبت آیین افتتاحیه طرح اوقات فراقت آسمانی ها در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با حضرت آیت الله علوی گرگانی دیدار و گفت و گو کردند.

 

حجت الاسلام دانشی با بیان این که بعد از ماه رمضان کانون های مساجد فعالیت خود را برای پر کردن اوقات فراقت نوجوانان و جوانان شروع کرده اند ابراز داشت: بسیار خرسندیم که در طول تابستان میزبان خیل عظیم دانش آموزان بوده و به دنبال برنامه های متنوع و آموزنده برای جذب آنان به مساجد هستیم.

 

وی با بیان این که کانون های مساجد با 25 هزار مرکز در سراسر کشور بسیار فراگیر شده است، افزود: این کانون ها با همکاری امامان جماعت مساجد و پایگاه های بسیج به اندازه یک سازمان بزرگ و مؤثر در مسائل فرهنگی و تربیتی فعالیت دارند که در دورترین نقاط مرزی کشور به صورت جهادی عمل می کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به مهاجرت های جهادی از کانون های مساجد به مناطق محروم مرزی سیستان و بلوچستان و دیگر مناطق محروم، ابراز داشت: کانون های مساجد ظرفیت ها، استعدادها و دلسوزی های فراوانی دارند و با همان حال و هوای دفاع مقدس مشغول به خدمت رسانی هستند؛ ما به وضوح علایم هجرت و جهاد را در روحیه این افراد مشاهده می کنیم.

 

وی افزود: در مناطقی که هیچ دستگاه فرهنگی وجود ندارد این جوانان به عنوان نیروهای جهادی حضور دارند و با انواع مختلف فعالیت های فرهنگی، آموزشی، تربیتی و حتی عملیات های عمرانی به مردم خدمت می کنند./843/پ203/ی

ارسال نظرات