۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۴۳۷۵۱۶
حجت الاسلام روحانی خبر داد؛

فعالیت ۵۳۰ کانون فرهنگی هنری در ۳۷۰ مسجد استان قم

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با بیان این که تمام برنامه های کانون ها مقدمه ای برای جذب جوانان به مسجد و نماز و قران است، گفت: حضور در محیط مساجد می تواند به معنویت جوانان کمک کند.
حجت الاسلام سعید روحانی، مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید روحانی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در دیداری که پیش از ظهر امروز با حضرت آیت الله علوی گرگانی به مناسبت آیین افتتاحیه طرح اوقات فراقت کانونهای مساجد داشت به ارائه گزارشی از فعالیت کانون ها در سال گزشته داد.

 

وی از وجود 530 کانون فرهنگی هنری در 370 مسجد استان قم خبرداد و ابراز داشت: کانونهای مساجد در استان قم از ساماندهی خوبی برخوردار است و آیین نامه فعالیت آنها به صورت یک دفترچه تنظیم شده و در قالب 50 برنامه تعیین شده و در اختیار کانون ها قرار گرفته است و تمام کانون ها می دانند که باید چه فعالیت هایی انجام دهند و باز خورد هر کدام مشخص است.

 

حجت الاسلام دانشی با بیان این که تا کنون 330 کانون در این طرح نام نویسی کرده اند، افزود: از این تعداد 220 کانون مربوط به آقایان و 110 کانون خواهران بوده اند و در مجموع حدود 500 میلیون تومان بودجه برای آنها در نظر گفته شده است.

 

وی با بیان این که تمام برنامه های کانون ها مقدمه ای برای جذب جوانان به مسجد و نماز و قران است، گفت: بین ورزشی که در محیط مسجد انجام می شود و ورزش و کلاسی که در محیط های دیگر انجام می شود فرق وجود دارد و حضور در محیط مساجد می تواند به معنویت جوانان کمک کند.

 

مسؤول کانون مساجد استان قم به بیان فعالیت های این کانون ها در استان قم پرداخت و افزود: تا کنون 179 جلسه تفسیر قرآن، 65 هسته پژوهشی، 213 اتاق فکر به منظور آموزش اندیشیدن به جوانان برای حل مسائل مسجد و 259 پرسمان جوانان داشته ایم تا جوانان یاد بگیرند که بدون ترس خواسته های خود را از مسؤولان مطالبه کنند و کارشناسان با سعه صدر پاسخ گو باشند.

 

وی ادامه داد: تا کنون 293 خانه بهشتی مخصوص والدین، 332 جلسه آموزش نماز و احکام نماز و 200 کلاس مهارتی برای تشویق جوانان به حرکت به سمت مهارت آموزی و ایجاد شغل های مهارتی داشته ایم که استقبال خوبی در جامعه داشته است./843/پ202/ی

ارسال نظرات