۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۴۳۷۵۳۲
رجبی دوانی:

معضلات جامعه با پیروی از ولایت و باور به اعتقادات حل می‌شود

مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان این که با پیروی از ولایت و باور به اعتقادات مردم معضلات امروز حل و فصل می شوند، گفت: امروز مردم زیادی زیر بار فشار کاری کمرشان خم شده و عده ای دیگر درگیر فیش های حقوقی نجومی هستند.
رجبی دوانی

محمدحسین رجبی دوانی، مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان این که جای تأسف است بعد از 37 سال از انقلاب اسلامی که انقلاب عظیم مردمی بود، امروز حجاب و عفاف به عنوان یکی از نمادهای همان انقلاب به عنوان مشکل و معضل مطرح است، گفت: انقلاب اسلامی در ذات خود عفاف و حجاب را  بدون هیچ گونه  اجبار و الزام دارا بود.

 

وی ادامه داد: در اوایل انقلاب اسلامی بسیاری از بانوان بد حجاب با میل و رغبت، به حجاب روی می آوردند چون فضای فرهنگی انقلاب و قیام ارزشمند گوهرشاد که مقدمه ای بر آن بود، این را ایجاب می کرد، اینکه امروز معضل بد حجابی و بی حیایی داریم به سبب سیاست های غلط و نادرست دولت ها و نپرداختن به مسائل فرهنگی روز جامعه است.

 

مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان این که امروز عمده ای از معضلات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را در سطح جامعه دارا هستیم، تصریح کرد: هنگامی که در عرصه اقتصادی، سیاسی یا اجتماعی جامعه فساد داشته باشیم، طبیعی است تا در حوزه فرهنگی فساد باشد و اگر عزم ملی مسؤولان و متولیان قضایی بالا بگیرد و برخورد شود، تمایل بانوان به این اصل فرهنگی نیز بالا می رود.

 

رجبی دوانی با اشاره به قانون حجاب و عفاف که از سال 84 وجود دارد، تاکید کرد: قوه قضائیه باید نسبت به تحرکات امروز جامعه حساسیت نشان داده  و برابر ضد ارزش ها بایستد، عده ای از همین جامعه از مزایای بی حجابی و خیانت زن و شوهر فیلمسازی می کنند و مروج این فرهنگ غربی برای مردم هستند که باید با این معارض ها برخورد صورت بگیرد.

 

وی با بیان این که با پیروی از ولایت و باور به اعتقادات مردم معضلات امروز حل و فصل می شوند، یادآور شد: امروز مردم زیادی زیر بار فشار کاری کمرشان خم شده و عده ای دیگر درگیر فیش های حقوقی نجومی هستند، امام خمینی(ره) فرمودند نگذارید انقلاب زیر چرخ های سخت زندگی خرد شود و درد آور است که عده ای در جایگاه مدیران نظام اسلامی حقوق های این چنینی داشته و مسؤولان با علم به آن سکوت کنند.

 

مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان این که برای رفع آسیب های اجتماعی باید معضلات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی حل و فصل شوند، بیان کرد: به عقیده من بانوان بی حجاب امروز با سیاست های غلط و عملکردهای خائنانه برخی مسؤولان مشکل دارند و می خواهند با بی حجابی و بی عفتی این اعتراض خود را نشان دهند./202/864/ب1

ارسال نظرات