۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۴۳۷۵۸۸
مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی کرمانشاه:

وهابیت منشأ تروریسم و خباثت در جهان است

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی کرمانشاه وهابیت را منشأ تروریسم و خباثت جهانی خواند و گفت: جهان اسلام نمی تواند وجود وهابیت را تحمل کند، افکار عمومی جهان، عربستان را به عنوان یک فکر و وهابیت را به عنوان یک مکتب به رسمیت نمی شناسد.
حجت الاسلام اسماعیل قبادی

حجت الاسلام اسماعیل قبادی مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به فرا رسیدن سالروز تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام ابراز داشت: در سال 1344 هجری قمری رخداد و واقعه ای بزرگ موجب تألم و عزاداری جهان اسلام شد اما متأسفانه به مرور زمان ابعاد عمیق این واقعه کمرنگ شده و به فراموشی سپرده شد.

 

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی کرمانشاه تصریح کرد: بیش از 90 سال پیش وهابیت خبیث با افکار پلید خود به مدینه حمله کرده و پس از تسلط بر نجد و ریاض،  دو شهر مهم مکه و مدینه را نیز تحت تصرف خود در آورد.

 

وی ادامه داد: مدت کوتاهی پس از تسلط وهابیت بر حجاز، دست به تخریب قبور ائمه مظلوم بقیع زدند و بارگاه مطهر چهار امام معصوم و همسران و دختران و اصحاب پیامبر اکرم (ص) را با خاک یکسان کردند به گونه ای که شاهدان، ابعاد این اقدام وحشیانه را با زلزله و بمباران توصیف کردند.

 

این مسؤول بیان داشت: جهان اسلام باید سالروز بی رحمانه ترین فاجعه زمان را برای حوزه های علمیه تعطیل رسمی اعلام کرده و خطر وهابیت را به جهانیان گوشزد کند.

 

حجت الاسلام قبادی یادآور شد: نام شهدای مدافع حرم نامی با مسمّا و شایسته است و اگر جوانان جان خود را در راه دفاع از حرم های مطهر ائمه اطهار علیهم السلام فدا نکنند، وهابیت و تکفیری ابایی از تخریب دیگر بقاع متبرکه نخواهد داشت.

 

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی کرمانشاه ادامه داد: همانگونه که وهابیت در روز هشتم شوال سال 1344 هجری قمری بر قبور سبط اکبر پیامبر (ص) و دیگر اصحاب ایشان رحم نکردند بر دیگر حرم ها و بارگاه های مطهر نیز رحم نخواهند کرد همانگونه که چند سال گذشته به حرمین امامین عسگرین علیهم السلام هتک حرمت کردند و بارگاه مطهر را تخریب نمودند و اخیرأ نیز حرم امامزاده سید محمد در استان صلاح الدین را مورد هجمه قرار دادند و زائران را به شهادت رساندند.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز مردم ایران به وجود شهدای مدافع حرم افتخار می کنند و جوانان بسیاری مشتاق حضور در سوریه و عراق و دفاع از حرمین و ایستادگی در برابر وهابیت و تکفیری های خبیث و پلید هستند.

 

حجت الاسلام قبادی گفت: امروزه متأسفانه وهابیت و تکفیری ها با پول نفتی که در دست دارند جهان را مورد تهدید قرار داده اند و همانگونه که رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز عید سعید فطر فرمودند امروز جهان اسلام با مشاهده فجایع آل سعود و وهابیت در عراق، سوریه، یمن، لبنان، بحرین، لیبی و دیگر کشورها رقم می زند، عزادار است.

 

این مسؤول تصریح کرد: امید است با رسانه ای ساختن جنایات آل سعود و تکفیری ها جهان به خباثت و منشأ تروریسم و خونریزی که همان وهابیت است پی برده و وهابیت نابود شود.

 

وی افزود: وهابیت با خونریزی و فساد بر حجاز مسلط شد و وجود وهابیت مساوی خونریزی است به نظر می رسد که جهان اسلام نمی تواند وجود وهابیت را تحمل کند، افکار عمومی جهان عربستان را به عنوان یک فکر و وهابیت را به عنوان یک مکتب به رسمیت نمی شناسد.

 

حجت الاسلام قبادی در پایان عنوان داشت: روح شهادت و دفاع از حرم ائمه اطهار علیهم السلام باید تقویت شود و هیئات مذهبی باید به جنایات آل سعود پرداخته و اذهان مردم را نسبت به تکفیری ها روشن کنند، امید است در آینده نزدیک اسباب و زمینه های نابودی وهابیت و تکفیری ها فراهم شود./857/302/ب3

ارسال نظرات