۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۴۳۷۶۱۵
۱۵ مردادماه در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود؛

مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات آزمون معارف قرآن ‌کریم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات آزمون معارف قرآن ‌کریم در این استان خبر داد و گفت: مرحله استانی این این آزمون 15 مردادماه به صورت متمرکز در شهرکرد برگزار می شود.
سی و نهمین دوره مسابقات آزمون معارف قرآن ‌کریم در چهارمحال و بختیاری

حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، از برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات آزمون معارف قرآن ‌کریم در این استان خبر داد و گفت: مرحله استانی این این آزمون 15 مردادماه به صورت متمرکز در شهرکرد برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقات در استان چهارمحال و بختیاری افزود: ترویج علوم دینی و معارف اسلامی و توجه به سبک زندگی قرآنی از اهداف برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات آزمون معارف قرآن کریم در این استان است.

 

حجت الاسلام عزیزی بیان داشت: مرحله شهرستانی سی و نهمین دوره مسابقات آزمون معارف قرآن‌ کریم در چهارمحال و بختیاری برگزار شد که نفرات برتر به مرحله استانی راه می یابند و در 15 مردادماه نفرات برتر این دوره از رقابت‌ها در قالب مسابقات استانی به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات 300 نفر شرکت کردند، ابراز داشت: منابع آزمون استانی این دوره از مسابقات معارف از تفسیر نمونه آیت الله العظمی مکارم شیرازی از سوره های هود و یونس است.

 

این مقام مسؤول همچنین با اشاره به اجرای طرح نشاط معنوی در 22 بقعه متبرکه این استان همزمان با فصل تابستان اظهار داشت: برگزاری کلاس های آموزشی با محوریت قرآن در اولویت برنامه های این طرح در بقاع متبرکه استان قرار دارد.

 

وی با اشاره به رسالت سازمان اوقاف و امور خیریه در تربیت حافظان قرآن تصریح کرد: در قالب مرحله پنجم طرح تربیت حافظان قرآن کریم، امسال 5 هزار حافظ قرآن کریم در این استان از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه در سطح های مختلف تربیت می شوند.

 

حجت الاسلام عزیزی با تأکید بر اینکه طرح تربیت حفظ قرآن کریم یکی از طرح‌های بزرگ، ماندگار و اثرگذار است که بر اساس مطالبات رهبر انقلاب اسلامی اجرا می شود، گفت: طرح تربیت حافظان قرآن از سال ۹۱ در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان برگزار شده و در قالب این طرح، جمعیت قابل قبولی به سمت حفظ قرآن هدایت شده‌اند.

 

وی همچنین در ادامه با گرامی داشت هفته حجاب و عفاف، به گشایش نمایشگاه حجاب و عفاف در مرکز این استان از سوی اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و گفت: نمایشگاه عفاف و حجاب در راستای تقویت بنیان خانواده، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به ویژه نسل جدید، آشنایی بانوان از مزایا و فواید رعایت عفاف و حجاب از 20 تیرماه به مدت پنج روز در محوطه امامزاده حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد برپا شده است و بازدید برای علاقمندان آزاد است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه رعایت امر حجاب و عفاف زمینه رشد متعالی جامعه را فراهم م ی‌سازد و انسان را به رشد معنوی و متعالی می ‌رساند و رعایت عفاف و حجاب در جامعه لازم است، افزود: حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت است و بانوان با حجاب در برابر آسیب ‌های اجتماعی در امان هستند و دارای امنیت بیشتری در جامعه خواهند بود./302/9457/ب1

ارسال نظرات