۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۴۳۷۷۶۶
امام‌جمعه سراب:

برجام نتیجه ملموسی برای اقتصاد کشور نداشت

حجت الاسلام اکرمی با اشاره به اینکه دولت و مسؤولان وزارت خارجه کشور در برابر بدعهدی‌های آمریکا در برجام کوتاه آمدند و این امر سبب شد دشمن جری‌تر شود، گفت: بعد از یک سال گذر از توافق، نتیجه برجام را بر سر سفره‌های مردم ندیدیم،
حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب

حجت‌الاسلام علی‌اکبر اکرمی، امام‌جمعه سراب در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه برجام نتیجه ملموسی برای اقتصاد ایران نداشته است، اظهار داشت: با اینکه ما به همه تعهدات خود در زمینهٔ برجام عمل کردیم ولی بدعهدی‌های طرف آمریکایی سبب شد حتی پول‌های بلوکه‌شده را نتوانیم دریافت کنیم و به اقتصاد کشور تزریق کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه هنوز معاملات مالی و بانکی کشور با بانک‌های بزرگ خارجی دچار مشکل است، تصریح کرد: بانک‌های خارجی نیز به وظایف خود درباره رفع مشکلات تعاملات بانکی عمل نمی‌کنند، بنابراین برجام نتیجه ملموسی را بر سر سفره‌های مردم نیاورده است و هنوز جوانان کشور از مشکلات اشتغال و ازدواج رنج می‌برند.

 

امام‌جمعه سراب با اشاره به اینکه دولت و مسؤولان وزارت خارجه کشور در برابر بدعهدی‌های آمریکا در برجام کوتاه آمدن و باعث شد دشمن جری‌تر شود، تأکید کرد: بعد از یک سال گذر از توافق،  نتیجه برجام را بر سر سفره‌های مردم ندیدیم، اگر برخی از تذکرات رهبری و درایت‌های ایشان نبود طرف‌های غربی مشکلات بسیاری را برای کشور تحمیل می‌کردند.

 

وی بابیان اینکه متأسفانه وضع مردم  نه‌تنها بهتر نمی‌شود هرروز بدتر می‌شود، تصریح کرد: ما در طور سال‌های گذشته ازنظر اقتصادی هیچ گشایشی نداشته‌ایم، دولت نتوانست به وعده‌های خود در خصوص معاش مردم و بهتر شدن وضعیت زندگی ملت و چرخش معاش مردم به وعده‌های خود عمل کند و به رفاه عمومی کمکی داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام اکرمی با انتقاد از عدم اقدام و عمل از سوی دولت در دوران برجام، ابراز داشت: برجام نه‌تنها تخم نکرده, بلکه جوجه‌هایش هم یکی‌یکی از بین می‌رود و اگر این‌طور هست که با هر بار مذاکره، آمریکا 2 میلیارد دلار از جیب ایران بدزدد، دیگر مذاکره برای چیست، بدعهدی طرف‌های مقابل تا کی باید ادامه داشته باشد.

 

وی بابیان این‌که دولتمردان باید قدم‌ به‌ قدم به جلو حرکت می‌کردند، خاطرنشان کرد: با این‌ همه شهید هسته‌ای که دادیم به تمام درخواست‌های اصلی آمریکا که همانا پر کردن قلب راکتور هسته‌ای اراک با سیمان، کاهش سانتریفیوژها و ارسال اورانیوم‌های غنی‌شده به خارج بود عمل کرده و در واقع از اسب‌هایمان پیاده شدیم و دشمن اکنون سواره جلو می‌رود و ما هم پابه‌پایش نمی‌رسیم.

 

امام‌جمعه سراب بهترین راهکار برون‌رفت از مشکلات اقتصادی را در مرتبه اول و مبارزه واقعی با فساد اداری و اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: هر روز شاهد مفاسد اقتصادی و فیش‌های نجومی هستیم، برای بهتر شدن اقتصاد کشور در ابتدا باید با مفاسد اقتصادی و نجومی برخورد شود، انتظار داریم حقیقتاً با این مفاسد و فیش‌های نجومی برخورد شود.

 

وی اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی را در برون‌رفت مشکلات اقتصادی بسیار کارساز و بااهمیت دانست و تصریح کرد: اگر بتوانیم اقتصاد مقاومتی را نهادینه کنیم و نگاه به درون را پیشه خود بدانیم، مطمئناً مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد، اقتصاد مقاومتی یک نسخه بومی برای مشکلات کشور در زمینهٔ اقتصاد است./854/302/ب2

ارسال نظرات