۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۴۳۷۷۸۷
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه:

تفکر زرسالاری از دوران سازندگی به زندگی مدیران کشیده شد

حجت الاسلام عالمی با بیان اینکه تفکر دارندگی برازندگی یک تفکر لیبرالیستی، سرمایه سالاری و زرسالاری است، گفت: این باعث تولید مدیران و صاحب منصبانی می شود که به کم قانع نمی شوند و حقوق های کلانی می گیرند و به تجمل گرایی رو می آورند.
تجمل گرایی

حجت الاسلام خلیل عالمی، عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت ‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه تفکری که باعث ظهور مدیران تجمل گرا می شود تقابل دنیا و آخرت و یا جابجایی ارزش ها است، تصریح کرد: یعنی دنیا می شود اصل و آخرت می شود فرع و در کشاکش این حوادث هم فراموش می شود.

 

وی ادامه داد: متاسفانه بعد از جنگ و در دوران سازندگی که شعار دارندگی برازندگی مطرح شد و رواج پیدا کردند که در پی آن کسانی که دارا بودند شدند آدم حسابی و از لحاظ اجتماعی دارای موقعیت خوبی پیدا کردند وقتی موقعیت اجتماعی خوب شد اینها شدند آدم حسابی بقیه هم برای اینکه به اینها برسند وارد این مسابقه شدند که از غافله عقب نمانند.

 

حجت الاسلام عالمی با بیان اینکه این تفکر که دارندگی برازندگی است یک تفکر لیبرالیستی است و سرمایه سالاری و زرسالاری است، اظهار داشت: این باعث تولید مدیران و صاحب منصبانی می شود که به کم قانع نمی شوند و حقوق های کلانی می گیرند و به تجمل گرایی رو می آورند.

 

لیبرالیستی باعث به وجود آمدن مدیران تجمل گرا می شود تفکر

وی با بیان اینکه تفکر لیبرالیستی باعث به وجود آمدن مدیران تجمل گرا می شود، اظهار داشت: انتخاب مدیران بر اساس معیارهای دینی و حتی قانونی نیست  یعنی بر اساس شایسته سالاری نیست براساس روابط افراد است و به همین خاطر افرادی که دارای تخصص لازم در یک کاری نیستند بر اساس آن روابط و ضوابطی که با افراد دارند به مناصب بالا هم می رسند.

 

حجت الاسلام عالمی اضافه کرد: این افراد تعهد و تخصصی نسبت به کارشان ندارند و این باعث تولید مدیران چند ده میلیون حقوق بگیر و مدیران تجمل گرا و اشرافی می شود و مصداق اسراف هم هست.

 

وی با بیان اینکه تجلی تفکر حاکمیت دینی در زمان حکومت امیرمؤمنان است، ابراز کرد: ایشان برای ما الگو است، اگر بخواهیم جلوی تجمل گرایی و اشرافی گری مسؤولان را بگیریم باید هم در انتخاب مسؤولان و هم در نظارت بر مسؤولان به معیارهای امام علی(ع) توجه کنیم.

 

تطابق حقوق با کار

حجت الاسلام عالمی با بیان اینکه در قانون مجازات تطابق جرم و جزا داریم، یعنی باید متناسب با هم باشند، اظهار داشت: آن حقوقی که مسؤولان می گیرند باید مطابق با کاری باشد که انجام می دهند نه بیشتر از آن باشد.

 

وی در پایان گفت: متأسفانه دولت تدبیر و امید گرایش لیبرالیستی اش بیشتر است، بیشتر وزرا و مسؤولانش میلیاردی دارند و صاحب شرکت های چندملیتی هستند؛ بنابراین از چنین مدیرانی انتظار زندگی زاهدانه نیست به این گونه زندگی کردن عادت کرده اند و این گونه شکل گرفتند و نمی توانند غیر از این هم باشند./875/ت302/س

 

خبرنگار: علی شمس

ارسال نظرات