۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۴۳۷۸۲۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

سمفونی وحدت تجلی زندگی اقوام و ادیان است

مدیرکل فرهنگ و اشراد اسلامی آذربایجان غربی گفت: سمفونی وحدت ارمیا تلفیقی از موسیقی کلاسیک و محلی و جلوه گر وحدت و زندگی مثال زدنی اقوام ایرانی پیرامون دریاچه ارومیه است که 26 تیرماه در تالار وحدت تهران رونمایی می شود.
حجت الاسلام کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در نشست خبری به تشریح فرایند تهیه تا اجرای سمفونی وحدت پرداخت و گفت: متولی تهیه و تولید این سمفونی استانداری و مجری آن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی است.
 

وی اضافه کرد: سمفونی ارمیا با همکاری بنیاد رودکی به رهبری ایوان الیو بلغاری و به آهنگسازی و مدیریت هنری محمدسعید شریفیان تهیه شده و به اجرا در می آید.


وی با بیان اینکه آهنگسازی این سمفونی حدود هفت ماه طول کشیده است، افزود: ارکستر سمفونیک تهران پس از سه ماه تمرین، این اثر فاخر را روز شنبه 26 تیرماه در تالار وحدت تهران اجرا می کند.


حجت الاسلام کریمی با اشاره به حضور وزیر فرهنگ و ارشاد، استاندار و جمعی از مسؤولان فرهنگی استان در مراسم رونمایی از این اثر فاخر هنری، اظهار کرد: از سفرای کشورهای همسایه ترکیه، آذربایجان، ارمنستان و عراق نیز برای حضور در مراسم اجرای این سمفونی دعوت شده است.


وی ادامه داد: سمفونی وحدت ارمیا تلفیقی از موسیقی کلاسیک و محلی و تجلی  وحدت و زندگی مثال زدنی اقوام ایرانی پیرامون دریاچه ارومیه است.


حجت الاسلام کریمی تصریح کرد: آذربایجان غربی از تنوع مذهبی، فرهنگی و قومی ویژه ای برخوردار است و ارومیه را می توان به جهت نمود بارز این تنوع، شهر تنوع اقوام و ادیان یاد کرد.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: در نامگذاری این سمفونی از نام دریاچه ارومیه بهره بردیم تا توجه مسوولان را به همدلی اقوام پیرامون دریاچه و همچنین زیبایی های آن جلب کنیم.


وی با بیان اینکه سمفونی وحدت از لحاظ هنری و مفهومی اثر کم نظیری است، اظهار کرد: درصدد هستیم پس از اجرای این سمفونی آلبوم آن را منتشر و در دسترس عموم قرار دهیم.


حجت الاسلام کریمی اظهار امیدواری کرد: سال آینده شاهد افتتاح تالار مرکزی ارومیه از محل اعتبارات سفر باشیم و بتوانیم شاهد اجرای سمفونی وحدت در مراسم افتتاحیه این تالار بزرگ فرهنگی باشیم./202/936/ب1

ارسال نظرات