۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۴۳۷۸۳۸
کارشناس مسائل مذهبی تشریح کرد؛

راهکارهای احیای سبک زندگی اسلامی

حجت الاسلام حدادپور با تشریح راهکارهای احیای سبک زندگی اسلامی، گفت: بی حیا کردن زنان در یک خانواده آن نهاد مقدس و تربیتی را نابود می کند.
سبک زندگی اسلامی

حجت الاسلام محمدرضا حداد پور، کارشناس مذهبی و استاد دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با راهکارهای احیای خانواده و سبک زندگی اسلامی، گفت: خانواده ها و سبک زندگی آن ها باید احیا شود، اگر احیا نشود صدای مرگ تدریجی آن ها را خواهیم شنید کما این که بسیاری این صدا را شنیده اند ولی گوش نمی دهند.

 

وی ادامه داد: روایات و احادیث فراوانی برای زندگی اسلامی و سعادتمندانه وجود دارد، ولی ما به آن ها توجه نداریم، بر طبق روایات هشت راهکار برای احیای خانواده و سبک زندگی اسلامی وجود دارد، اولین راهکار اصلاح تغذیه است که در روایات به آن توجه زیادی شده است، خانه ای که بوی طبخ غذای مادر در آن نباشد برکت از آن خانه می رود.

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: بوی غذای مادر از جمله مواردی است که به فرزندان و همسر احساس آرامش می دهد، از راهکارهای دیگر برای احیای سبک زندگی اسلامی اصلاح خواب و بیداری است، «وجعل الیل سکنا»، خداوند شب را برای آرامش و خواب و روز را برای فعالیت و زندگی قرار داده است، متأسفانه امروز عکس آن عمل می شود.

 

حجت الاسلام حدادپور اظهار داشت: یکی از مهم ترین عوامل پژمردگی خانواده نبودن برنامه درست برای خواب و بیداری است، از دلایلی که رویاهای صادقه برای ما اتفاق نمی افتد نداشتن خواب درست است، دیرخوابیدن در شب موجب از دست دادن توفیق نماز شب و قضا شدن نماز صبح می شود.

 

وی در ادامه گفت: دور هم بودن و پرهیز از پراکندگی به ویژه در هنگام غذا خوردن سومین راهکار احیای خانواده ها است، باید دقایقی را برای اجتماع خانواده و دورهم نشستن و پیرامون مسائل شخصی صحبت کردن اختصاص داد، متأسفانه خانواده های امروزی بیشتر وقت خود را صرف کار و فضای مجازی می کنند و کمتر با یکدیگر تعامل دارند و این باعث سلب اعتماد می شود.

 

استاد دانشگاه ابراز داشت: چهارمین راهکار احیای سبک زندگی جویای احوال همدیگر بودن و صله رحم است، اعضای خانواده باید از نیازها، دغدغه ها و خواسته های همدیگر باخبر باشند تا کانون خانواده سرد نشود، به ویژه پدر و مادر از نیازهای فرزندان نوجوان و جوان خود باید باخبر باشند تا فرزندان به آن ها اعتماد کنند و از فضای خانه دلسرد نشوند.

 

حجت الاسلام حداد پور توضیح داد: راهکار پنجم پیگیری مشکلات یکدیگر است، سلب نکردن دلخوشی ها و نشاط از یکدیگر راهکار ششم برای احیای خانواده است، اعضای خانواده نباید مدام از گرفتاری ها و کمبودها نزد یکدیگر شکایت کنند این سبب سلب دلخوشی و یأس می شود.

 

وی در پایان گفت: حراست از زنان و دختران در خانواده راهکار هفتم است، بی حیا کردن زنان در یک خانواده آن خانواده را نابود می کند، امروز ماهواره آلت بی حیاکردن خانواده ها است که حیا را می سوزاند، آخرین راهکار برای احیای سبک زندگی اسلامی که جای آن در خانواده های ما خالی است فرهنگ شهادت طلبی است، باید فرهنگ زنده ماندن را به خانواده ها آموزش داد و فرهنگ زنده ماندن همان شهادت است./869/202/ب2

ارسال نظرات