۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۴۳۷۸۴۰
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

اتحاد شیعه و سنی تنها راه مقابله با تفکرات انحرافی وهابیت است

حجت الاسلام حسناتی در سالروز تخریب مرقد مطهر ائمه در بقیع با اشاره به تفکرات باطل و انحرافی وهابیت و شکل گیری گروه هایی چون داعش، گفت: شیعه و سنی هر دو به تمسک به قرآن و عترت معتقدند و همین اعتقاد و وحدت میان شیعه و سنی سبب نابودی تفکرات انحرافی چون وهابیت و داعش است.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد امروز در  سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع به دست وهابیت، در جمع نمازگزاران مسجد جامع، گفت: اندیشه و افکار وهابیت نشأت گرفته از تفکرات خوارج نهروان و به دنبال آن اندیشه های انحرافی ابن تیمیه و شاگردش محمدبن عبدالوهاب است.

 

وی گروهک داعش را شعبه ای از تفکر وهابیت برشمرد و افزود: گروهی از فریب خوردگان اندیشه های شیاطین بین المللی و بعضاً ناآگاهان، در داخل کشور منطق غلطی را اشاعه دادند که سبب شکل گیری داعش ما هستیم که اگر بر فرض این منطق درست باشد، پس مکتب علی، سبب شکل گیری خوارج شد و کربلا را طبق این منطق امام حسین به وجود آورد که اگر حسین دست از منطق بر می داشت، فتنه یزید شکل نمی گرفت.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه تصریح کرد: نص صریح آیات قرآن و کلام معصومین، است که حق و باطل تا قیامت و تا ظهور حجت خدا در تمام تاریخ باقی است و برای اهل حق بودن، باید قرآن و عترت در کنار یکدیگر باشند و این گونه تفکرات غلط چیزی جز دست نشانده های استکبار جهانی برای نابودی اسلام و تشیع نیست.

 

وی درباره دیگر تفکرات باطل و منحط وهابیت، بیان داشت: اگر وهابیت شفاعت، توسل، تبرک و زیارت قبور را به عنوان شرک بیان می کنند و شیعه را مشرک می دانند و حتی با مرقد اهل بیت(ع) نیز مخالف هستند و وهابیت می دانند که در میان خود اهل سنت نیز این اعتقادات وجود دارد و هدف وهابیت با این تفکرات پشت پا زدن به اصول اعتقادی شیعه و اسلام است.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در ادامه  در رد نظریات وهابیت، افزود: نه تنها در روایات بلکه خداوند، خود در آیات الهی اولیائش را واسطه قرار داده، «وَ مَنْ عَرَفَهُمْ فَقَدْ عَرَفَ اللَّهَ وَ مَنْ جَهِلَهُمْ فَقَدْ جَهِلَ اللَّه»، هر که شما را شناخت و خدا را شناخت، و هر که علی و فرزندانش را نشناسد دروغ می گوید که خدا را شناختم.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به آیه «مَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا»، بیان کرد: آنانی که معتقدند واسطه قرار دادن پیامبر و ائمه اطهار شرک است، به خدای ساخته ذهنشان ایمان دارند و امکان ندارد کسی خداشناس واقعی باشد، اما اهل بیت را نشناسد و تخلف از آنها بکند.

 

وی در ادامه گفت: پیامبر اکرم در حدیث ثقلین به قرآن و عترت در کنار هم سفارش کرده است و این حدیث مورد تأیید هم شیعه و هم سنی است و اگر وهابیت به دنبال آن گروه های تفکیری وارد چنان منجلابی شده اند، از جدا کردن قرآن از عترت است و گمشده بشریت در این دوران، چیزی جز قرآن و عترت نیست.

 

امام جمعه نجف آباد این روز را روز عزای شیعه برشمرد و تصریح کرد: اگر امروز در دنیا شاهد جنایات علیه مسلمانان هستیم، از کوتاهی شیعه و سنی است و تاریخ نشان داده هر وقت باطل به اوج ذلت و شکستش نزدیک می شود، جنایات و شدائدش بیشتر می شود./1306/202/ب2

ارسال نظرات