۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۴۳۷۸۴۱

چند خبرکوتاه از جشنواره امام رضا

ثبت خاطرات رضوی از سوی زائران عرب زبان امام مهربانی،آغاز داوری آثار جشنواره سفرنامه و خاطره نویسی رضوی و بیش از ۲ هزار نقطه از جهان میزبان جشن های دهه کرامت از مهم ترین عناوین اخبار کوتاه جشنواره امام رضا(ع) است.
جشنواره امام رضا

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، با اشاره به ارسال 360 اثر به دبیرخانه جشنواره سفرنامه و خاطره نویسی رضوی گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره 19 مردادماه همزمان با دهه کرامت در استان ایلام برگزار می شود.

 

علی محمد نیاکان بابیان این که جشنواره سفرنامه و خاطره نویسی رضوی به دو زبان عربی و فارسی برگزار می شود، افزود: زائران عرب زبان بارگاه رضوی نیز در این جشنواره شرکت کردند و خاطرات و سفرنامه های شان از زیارت حرم رضوی را به رشته تحریر در آوردند.

 

دبیر جشنواره سفرنامه و خاطره نویسی رضوی با اشاره به برگزاری نشست های اتاق فکر این جشنواره با حضور اساتید مجرب حوزه و دانشگاه برگزارشده است، افزود: آخرین نشست اتاق فکر نیز به‌ منظور بحث و تبادل‌نظردرباره نحوه مراسم اختتامیه این جشنواره برگزار می‌شود.

 

محمد نیاکان، یادآور شد: کتاب آثار برگزیده جشنواره نیز منتشر می شود.

 

آغاز داوری آثار رسیده به جشنواره خوشنویسی رضوی

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از آغاز داوری آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره خوشنویسی رضوی خبر داد.

 

ابراهیم شریفی افزود: در حال حاضر داوران برجسته کشور در رشته های نستعلیق، شکسته، ثلث و نسخ حوزه خوشنویسی در بررسی اولیه از میان آثار دریافتی 50 اثر را برای گزینش نهایی به مرحله دوم داوری جشنواره انتخاب کردند.

 

وی گفت: اسامی راه یافتگان به مرحله نهایی جشنواره به زودی از طریق سایت شمس توس یا به صورت پیامکی اعلام می شود تا علاوه بر اینکه منتخبان از نتایج کار خود آگاه شوند، اصل آثار نیز برای داوری نهایی در اختیار هیات داوران قرار می گیرد.

 

شریفی برگزیدگان در هر رشته را 4 نفر عنوان و تصریح کرد: برگزیدگان در مراسم اختتامیه که 18 مرداد ماه همزمان با دهه کرامت در کرح برگزار می شود مورد تقدیر و تجلیل قرار می گیرند.

 

وی با اشاره به برپایی نمایشگاهی از آثار برگزیدگان مرحله نخست داوری جشنواره خوشنویسی رضوی در حاشیه برگزاری این جشنواره، ادامه داد: این نمایشگاه پیش از مراسم اختتامیه جشنواره افتتاح می شود.

 

ارسال بیش از ٨٦٠ اثر به جشنواره داستان رضوی/تمدید مهلت ارسال آثار تا 31 تیر

دبیر جشنواره سراسری داستان رضوی (کبوتر حرم) گفت: شمار آثار ارسال شده به این دبیرخانه در سال جاری به بیش از ٨٦٠ اثر از ٥٦٩ نویسنده رسید.

 

محمدرضا سوقندی اظهار کرد: از تعداد ٨٦٠ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره داستان رضوی، ٤٢٤ اثر داستان کوتاه، ٤٠١ اثر داستان کوتاه کوتاه و بقیه آثار غیر داستانی است.

 

مدیرکل ارشاد سمنان گفت: استان خراسان رضوی با ارسال ١١٧ اثر از ٥٤ نویسنده در صدر استانها قرار دارد، سمنان با ٨٨ اثر با ٥٠ شرکت کننده و تهران با ٧٣ اثر و ٤٢ شرکت کننده در رده های دوم و سوم قرار دارند.

 

دبیر جشنواره سراسری داستان رضوی (کبوتر حرم) گفت: مهلت ارسال آثار برای این جشنواره تا سی و یکم تیر ماه تمدید شده است و چهاردهمین دوره این جشنواره بیستم مرداد به میزبانی سمنان برگزار می شود.

 

مهلت پذیرش آثار جشنواره آواها و نواهای رضوی تمدید شد

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، از تمدید مهلت پذیرش آثار توسط دبیرخانه جشنواره آواها و نواهای رضوی تا اول مرداد ماه جاری خبر داد.

 

محمد حسین اسماعیلی گفت: با توجه به استقبال بی نظیر هنرمندان حوزه آواها و نواها جهت شرکت در این جشنواره ، تمدید آخرین مهلت پذیرش آثار و تولیدات هنری  توسط دبیرخانه جشنواره سراسری آواها نواهای رضوی صورت گرفته است.

 

وی افزود: با توجه به برخورداری استان تهران از ظرفیت ها و استعداد های هنری و پتانسیل های بالقوه آن در حوزه آواها و نواها، نخستین جشنواره آواها و نواهای رضوی تاکنون با استقبال چشمگیر و حضور حداکثری هنرمندان این عرصه از اقصی نقاط کشور مواجه شده است.

 

بیش از ۲ هزار نقطه از جهان میزبان جشن های دهه کرامت

نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور با حضور آیت الله دستغیب تولیت آستان احمدی و محمدی(شاهچراغ)،آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، سید محمدعلی افشانی استاندار فارس، سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع)،حجت الاسلام سلیمانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر اعضای کشوری و استانی این شورا در شیراز برگزار شد.

 

تولیت آستان احمدی و محمدی: توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص سومین حرم اهل بیت در کانون توجه قرار گیرد

 

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (علیهماالسلام) با اشاره به نامگذاری شیراز از سوی رهبر انقلاب به عنوان سومین حرم اهل بیت، گفت: توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) باید کانون توجه واقع شود.

 

آیت الله سید علی اصغر دستغیب افزود: شورای هماهنگی دهه کرامت از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در این شورا ظرفیت های بالایی وجود دارد که باید از این ظرفیت ها به بهترین وجه استفاده شود.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در طول ایام دهه کرامت ما با الگوهای شایسته ای که در اوج و قله کرامت انسانی قرار دارند مواجه هستیم که باید از آنها در راه رسیدن به کرامت انسانی بهره ببریم.

 

آیت الله دستغیب فعالیت شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور را اقدام شایسته ای در خصوص ایام دهه کرامت دانست و ابراز امیدواری کرد: در این شورا چهره هایی حضور دارند که هم از علم و آگاهی و هم اخلاص و مودت ویژه به خاندان رسالت (علیهم السلام) برخوردار هستند.

 

گفتمان رضوی در جامعه جاری شود

هم چنین در این جلسه نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه تاثیر روحی امامزادگان بر اندیشه مردم نقشی مهم دارد، گفت: در دهه کرامت باید گفتمان رضوی در جامعه جاری شود .

 

آیت الله اسدالله ایمانی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی و سایر نقاط جهان اسلام به وجود فرزندان اهل بیت (علیهم السلام) متبرک است، افزود: اهل بیت (علیهم السلام) در دل و جان مردم ریشه دارند.

 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه سبک زندگی امام رضا (علیه السلام) باید در قالب های مختلف به نسل جدید معرفی شود اظهار کرد: گفتمان سبک زندگی رضوی باید در جامعه ساری و جاری شود.

 

وی تاکید کرد: حرم امامزادگان در ایران باید به قطب زیارتی تبدیل شود.

 

دهه کرامت، دهه تحکیم پیوند با ولایت است

در ادامه این جلسه مسؤول شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور با اشاره به اینکه دهه کرامت، دهه توسعه فرهنگ خاندان رسالت و دهه تحکیم پیوند با ولایت است گفت: دهه کرامت، دهه ابراز محبت به ساحت اهل بیت (علیهم السلام) است.

 

حجت الاسلام حمیدرضا سلیمانی با اشاره به اینکه این دهه، دهه بزرگداشت سفیران الهی در ایران اسلامی و دهه به پا خواستن مردم به احترام مهاجران الی الله است، افزود: این دهه، دهه توسعه فرهنگ خاندان رسالت و دهه تحکیم پیوند با ولایت است.

 

وی با تاکید بر این که راهی جز پیوند با اهل بیت (علیهم السلام) در جامعه کنونی وجود ندارد، اظهار کرد: اعضای شورای هماهنگی دهه کرامت در راستای معرفی ائمه اطهار (علیهم السلام) به مردم گام بر می دارند.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ترویج و گسترش فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) یکی از وظایف این شورا و اعضای آن است، اضافه کرد: نهال این شورا که در سال 88 کاشته شد، امروز به یک درخت تنومند تبدیل شده است و باید شاهد برکات این حرکت عظیم در سطح ملی و فراملی باشیم.

 

 برگزاری برنامه های دهه کرامت در بیش از ۲ هزار نقطه جهان

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (علیه السلام) نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار نقطه از جهان تحت پوشش برنامه های دهه کرامت قرار می گیرند، گفت: در ایام دهه کرامت 2 نکته حائز اهمیت است که در هیچ زمانی از ایام سال شاهد آن نیستیم.

 

سید جواد جعفری اتحاد نانوشته بین نهاد ها و تشکل های مردم برای برگزاری جشن های دهه کرامت را از نکات مورد اهمیت ایام دهه کرامت دانست و تاکید کرد: دهه کرامت مصداق بارزی از تعامل و اتحاد دولت و ملت است که هم دستگاه های دولتی در حال فعالیت هستند و هم مردم برای اجرای آن مشارکت دارند.

 

وی با بیان این که دهه کرامت بر 2 بال تفکر و احساسات و عواطف قرار دارد، اظهار کرد: در برنامه های دهه کرامت مراکز علمی از جمله حوزه های علمیه و دانشگاه ها با انجام فعالیت های علمی و پژوهشی دستاوردهای ارزشمندی را به منصه ظهور می رسانند و از سوی دیگر صدها هنرمند نیز به تولید آثار هنری می پردازند و احساسات و عواطف را در قالب آثار هنری عرضه می کنند.

 

تشکیل بانک اطلاعاتی برگزیدگان جشنواره بین المللی امام رضا

جعفری از تشکیل بانک اطلاعاتی برگزیدگان جشنواره بین المللی امام رضا (علیه السلام) خبر داد و افزود: این بانک توسط پارک علم و فناوری خراسان رضوی در حال تکمیل است که در همین راستا راهبردهای شورای دهه کرامت نیز تدوین شده است و در اختیار کارگروه محتوایی قرار خواهد گرفت.

 

وی با تاکید بر این که مدار حرکت در دهه کرامت حضرت امام رضا (علیه السلام)، حضرت احمد بن موسی (علیه السلام) و حضرت معصومه (سلام الله علیها) هستند، گفت: در اطلاع رسانی هایی که صورت می گیرد، تاکید بر این است که این اعتاب مقدس محور قرار گیرند.

 

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) افزود: در ایام دهه کرامت مبلغان با رویکرد ایجاد شادی و نشاط بین مردم فعالیت خود را انجام دهند و همه دستگاه های کشوری عضو شورا به زیر مجموعه های استانی خود نیز برای اجرای همگانی برنامه ها در استان ها اهتمام داشته باشند.

 

تاثیرگذاری برنامه های دهه کرامت مورد بررسی قرار گیرد

در ادامه این نشست استاندار فارس گفت: برنامه های دهه کرامت قبل و پس از اجرا ارزیابی و ارزشیابی شود و تاثیرگذاری آن به خصوص بر نسل جوان باید مورد بررسی قرار گیرد.

 

سید محمدعلی افشانی اظهار کرد: ارادت مردم به ائمه اطهار (علیهم السلام) خود دلیل اصلی همدلی است و در برنامه های مردمی نظیر دهه کرامت نگرانی برای برنامه ریزی و تلاش وجود ندارد و در کمال نظم و آرامش حضور پیدا می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در ایام دهه کرامت سه تولد مبارک وجود دارد، افزود: ویژه برنامه های ایام ولادت های حضرت امام رضا (علیه السلام)، حضرت احمد بن موسی (علیه السلام) و حضرت معصومه (سلام الله علیها) در بلند مدت به یک برنامه مشخص تبدیل شود که باید اهداف و راهبردهایی برای آن تدوین شود تا حداکثر استفاده را از آن برد.

 

افشانی تاکید کرد: اولین هدف ترویج سیره ائمه این ایام است که در برنامه ها بیش از همه به جوانان توجه کنیم و با توجه به شرایط کنونی، به این بیندیشیم که چه راهکارهایی اعمال شود تا جوانان در راه اهل بیت (علیهم السلام) تربیت شوند.

 

استاندار فارس تحمل و بردباری، عفو و گذشت، خلوص و پاکی را خصیصه اصلی ائمه دهه کرامت برشمرد و گفت: جامعه امروز بشر به این ویژگی ها بیش از پیش نیاز دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه دهه کرامت دهه خدمت به خاندان پیامبر (صل الله علیه و آل و سلم) است گفت: باید برنامه های علمی و پژوهشی برای شناخت ائمه وجود داشته باشد چرا که یک برنامه اثرگذار بهتر از صدها برنامه تکراری و کم عمق است.

 

قرآن کریم توسط بانوان هنرمند در روز میلاد حضرت معصومه (سلام علیها) کتابت می شود

نماینده آستان مقدس حضرت معصومه (سلام علیها) با تشریح برنامه های این آستان در دهه کرامت در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور،گفت: در روز اول ذیقعده مصادف با میلاد حضرت معصومه (سلام الله علیها) کتابت قرآن توسط بانوان هنرمند درقم برای نخستین بار انجام می شود.

 

حجت الاسلام سید محمد صادقی آرمان برگزاری جشنواره کریمه اهل بیت، مستندسازی و کارهای رسانه ای که برای تلفن های همراه و فضای مجازی را از دیگر برنامه های دهه کرامت این آستان مقدس برشمرد اظهار کرد: برنامه های مختلفی در طول دهه کرامت برای فارسی و غیر فارسی زبان ها در سنین مختلف کودک، نوجوان و جوان خواهر و برادر تدارک دیده شده است.

 

وی با اشاره به برگزاری کارگاه های معصوم شناسی و کارگروه محتوایی نیز با شعار سال، خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده به صورت بانک اطلاعاتی جمع آوری و برای استفاده تمامی نهادها و دستگاه ها در قالب سایت بارگذاری می شود.

 

برگزاری هزار و ۷۰۰ برنامه در حرم رضوی در ایام دهه کرامت

نماینده آستان قدس رضوی هم در این نشست از برگزاری هزار و ۷۰۰ برنامه در این آستان در ایام دهه کرامت خبر داد و گفت: ۳۷ برنامه محوری که جزء برنامه های کلان مجموعه آستان قدس رضوی است در طول ایام دهه کرامت برگزار خواهد شد.

 

محمد حسن محمدیان خاطرنشان کرد: مساعدت تشکل های مردمی در اجرای برنامه ها از جمله نکاتی است که هر سال شاهد آن هستیم.

 

محمدیان از حضور کاروان « زیر سایه سار خورشید» در 12 کشور و 30 شهر در خارج از کشور در طول ایام دهه کرامت خبر داد و تاکید کرد: این کاروان در 300 شهر داخل کشور نیز حضور می یابند و با همکاری امور مساجد و کانون های فرهنگی و هنری به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

 

نماینده آستان قدس رضوی  یادآور شد: اقداماتی نیز در راستای بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (علیه السلام) در روز ششم ذیقعده در برنامه ریزی های حرم مطهر رضوی قرار دارد.

 

یادآوری می شود؛ همزمان با برگزاری جلسه اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور به میزبانی شیراز، اعضای شورا با حضور در آستان مقدس احمدی و محمدی (علیهما السلام) به زیارت حرم مطهر فرزندان امام هفتم (علیه السلام) مشرف شدند.

 

همچنین قرائت فاتحه بر مزار سومین شهید محراب آیت الله سید عبدالحسین دستغیب و شهدای 8سال دفاع مقدس از برنامه های اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور بود.

 

حضور 58 کشور در جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(ع)

دبیر جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) از استقبال گسترده از این جشنواره در بخش بین الملل و رشد 300 درصدی آثار ارسالی به این بخش خبر داد و گفت: تاکنون از 58 کشور دنیا به این جشنواره اثر ارسال شده است.

 

احد جاودانی افزود: به دلیل استقبال گسترده از این دوره از جشنواره درخواست تمدید مهلت ارسال آثار شد که با موافقت اعضای اتاق فکر و شورای جشنواره، این زمان تا 30 تیرماه تمدید شده است.

 

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های مثبت یازدهمین دوره جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(ع) نسبت به دوره دهم رشد 300 درصدی تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره در بخش بین الملل است.

 

برگزاری نشست کتابخوان در دهه کرامت

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری حضوری جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور تعدادی از علاقه مندان شرکت در این جشنواره در جوار بارگاه رضوی گفت: این برنامه 24 تیرماه در محل سالن اجتماعات بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می شود.

 

حسین اکبری اظهار کرد: شرکت حضوری در جشنواره کتابخوانی رضوی تا پایان وقت اداری 20 تیرماه بود که شرکت کنندگان با مراجعه به کتابخانه های سراسر استان، کتاب و سوالات مسابقه را دریافت و پس از پاسخ دادن به سوالات تحویل همکاران ما در کتابخانه ها می دادند.

 

وی با اشاره به تمدید شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی به صورت مجازی و از طریق آدرس اینترنتی www.shamstoos.ir و یا سایت نهاد کتابخانه های عمومی کشور بیان کرد: به جهت استقبال گسترده مردم از جشنواره کتابخوانی رضوی، آخرین مهلت شرکت در این جشنواره 30 تیرماه تمدید و اعلام شد.

 

وی از دو اقدام ویژه در حاشیه برگزاری این جشنواره در مشهد به واسطه حضور بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) خبر داد و گفت: در روز 24 تیرماه ساعت تعدادی از اعضای کتابخانه ها و دستگاه های دولتی که داوطلب شرکت حضوری در جشنواره هستند با حضور در سالن اجتماعات بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت می کنند.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان رضوی افزود: دیگر اقدامی که در حاشیه جشنواره کتابخوانی رضوی در مشهد روی خواهد داد برگزاری نشست کتابخوان در ایام دهه کرامت به صورت تخصصی در مورد سیره و سبک زندگی رضوی می پردازد.

 

وی ادامه داد: در این نشست افرادی که از قبل در حوزه کتاب رضوی مطالعه کرده اند، در یک فاصله زمانی کوتاه اقدام به معرفی کتاب مطالعه شده می کنند که این امر باعث ایجاد انگیزه برای بقیه افراد می شود.

 

اکبری خاطرنشان کرد: این نشست در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی و در جوار حرم مطهر رضوی برگزار می شود تا زائران و مجاوران با کتاب های بیشتری در حوزه فرهنگ رضوی آشنا شوند.

 

مهلت ارسال آثار به جشنواره شعر رضوی تمدید شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اعلام خبر تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره شعر رضوی تا 25 تیرماه گفت: با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری جشنواره، مهلت اعلام‌شده به‌هیچ‌وجه تمدید نخواهد شد.

 

محمد علیزاده اظهار کرد: پیش از این، بیستم تیرماه جاری آخرین مهلت ثبت‌نام و ارسال اثر به بیست‌ودومین جشنواره سراسری شعر رضوی اعلام شده بود که بنا به درخواست‌های مکرر شاعران، مهلت ارسال اثر پنج روز تمدید شد.

 

وی بیان کرد: پس از پایان مهلت ارسال اثر، کار بررسی و داوری آثار با حضور چهره‌های ادبی کشور آغاز خواهد شد تا صاحبان آثار برتر برای حضور در مراسم اختتامیه جشنواره معرفی شوند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: شاعران و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در سامانه و فرستادن اثر، به سایت جشنواره به نشانیkerman.shamstoos.ir مراجعه کنند.

 

گفتنی است؛ بیست‌ودومین جشنواره سراسری شعر رضوی از سری برنامه های چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) 18 و 19 تیرماه 1395 به میزبانی کرمان برگزار خواهد شد.

 

ایجاد موج رسانه‌ای جشنواره کتابخوانی رضوی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده به منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشنواره کتابخوانی رضوی در کهگیلویه و بویراحمد، از همکاری نهادهای مختلف برای اطلاع رسانی و موج رسانه ای این جشنواره در استان خبر داد.

 

زینب قربانی با اشاره به اهمیت توجه به جایگاه مطالعه در بین قشر کودک و نوجوان گفت: کودکان سرمایه‌های مملکت هستند و اگر کودک یا نوجوانی با کتاب مأنوس باشد، در بزرگسالی کتابخوان خواهد شد؛ لذا در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی به این قشر توجه ویژه‌ای شده است و در ششمین دوره جشنواره مسابقه نقاشی برای آنان برگزار می‌شود و کودکان و نوجوانان می‌توانند جذاب‌ترین قسمت کتاب «دوست مهربان کبوترها» را به تصویر بکشند و در این برنامه شرکت کنند.

 

وی افزود: نوجوانان نیز می توانند با مطالعه کتاب جذاب«اعترافات غلامان» در این جشنواره شرکت کنند.

 

مهلت ارسال آثار به جشنواره تولیدات تلویزیونی رضوی تمدید شد

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، از تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تولیدات تلویزیونی رضوی تا 24 تیرماه خبرداد.

 

ماشاالله امان‌الهی بهاروند افزود: با توجه به این‌که ساخت این گونه آثار به زمان و هزینه نیاز دارد، جشنواره با استقبال خوبی از سراسر کشور روبرو و تمدید شده است.

 

بهاروند با بیان این‌که از پیشکسوتان و بزرگان عرصه تلویزیون و سینما برای شرکت در جشنواره دعوت شده است، عنوان کرد: با توجه به ملی بودن این جشنواره، از داوران و مهمانان ملی برای حضور در جشنواره و داوری آثار ارسالی دعوت شده است.

 

جشنواره آسمان هشتم در روستای کردر برگزار می شود

فرماندار میناب در دومین نشست هماهنگی جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم در این شهرستان گفت: جشنواره آسمان هشتم برای دهمین سال در روستای کردر رضوی شهرستان میناب استان هرمزگان برگزار می شود.

 

ابوذر مهدی نخعی با بیان این که جشنواره آسمان هشتم عزت فرهنگی هرمزگان را افزایش داده است، جشنواره بین المللی امام رضا(ع) را مهمترین رخداد فرهنگی و هنری در ایران دانست و افزود: از آنجایی که جشنواره آسمان هشتم به محوریت روستای کردر رضوی از سلسله برنامه های این جشنواره است، در راستای هر چه باشکوه تر شدن آن از همه ظرفیت های فرهنگی در شهرستان میناب باید استفاده شود.

 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری 10 سال پیاپی جشنواره آسمان هشتم در میناب، گفت: اکنون پس از یک دهه برگزاری، این جشنواره باید پیام های مثبت فرهنگی منطقه را به دیگر نقاط کشور مخابره کند.

 

یادآور می شود؛ جشنواره فرهنگی هنری و ورزشی آسمان هشتم از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است که هر ساله در دهه کرامت و همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه‌(ع) و با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی در روستای کردر رضوی میناب آغاز می شود و تا میلاد حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) ادامه دارد./934/303/ب2

ارسال نظرات