۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۴۳۷۸۸۹
امام جمعه چالدران:

اختلاس از بیت المال شایسته جامعه اسلامی نیست

امام جمعه چالدران گفت: دست درازی به بیت المال و اختلاس در کشور جایگاهی ندارد و شایسته جامعه اسلامی نیست.
بیت المال

حجت الاسلام محمد قره داغی، امام جمعه شهرستان چالدران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به حقوق های کلان و میلیونی برخی مسؤولان، گفت: در اوایل انقلاب بسیاری از مسؤولان حقوقی دریافت نمی کردند ولی متأسفانه امروز برخی از مسؤولانی که انقلابی فکر نمی کنند و به مبانی انقلاب پایبند نیستند دست به چنین تخلفاتی می زنند.


وی خواستار اطلاع رسانی شفاف مسؤولان در این زمینه شد و افزود: مسؤولان و دولتمردان باید پیگیر جریان حقوق های نجومی باشند و به آنها رسیدگی کنند.


حجت الاسلام قره داغی با بیان اینکه عوامل بسیاری در این جریان دخیل هستند، اظهار داشت: با محکوم کردن یک مدیر بالادستی این جریان حل نمی شود و عوامل متعددی در این جریان دخیل هستند که باید آنها را شناسایی کرده و با آنها برخورد شود.


امام جمعه چالدران با اشاره به ماجرای اختلاس شهرام جزایری و بابک زنجانی، گفت: افرادی که به بیت المال دست درازی می کنند نه انقلابی هستند و نه فرهنگ ولایی و جبهه ای دارند.


حجت الاسلام قره داغی با تأکید بر پیگیری جدی این مسأله از سوی مسؤولان، ابراز داشت: رلازم است این جریان با جدیت دنبال شود و با شفاف سازی بعمل آمده در معرض اطلاع مردم قرار گیرد.


وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خواستار عزل و برکنار کردن عاملان حقوق های نجومی و مجازات آنها و برگرداندن اموال خارج شده از بیت المال شد.


وی بروز این گونه مسائل را در مملکت اسلامی ناشایست دانست و افزود: مسؤولان باید با اتکا به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب جریان حقوق های نجومی را که هجمه به ارزشها است پیگیری کرده و با متخلفان برخورد کنند.


حجت الاسلام قره داغی توسل به قرآن و نهج البلاغه را راهنمای مسیر حرکت انسان عنوان کرد و گفت: ما امروزه در جهان اسلام با مشکلات بسیاری مواجه هستیم و باید با تأسی به قرآن مسیر درست حرکت را بیابیم و شرمنده مردم نباشیم.


وی ابراز کرد: امیدواریم مشکلات اقتصادی مملکت که ازدغدغه های اصلی رهبر معظم انقلاب است با تدبیر مسؤولان و دولتمردان انقلابی حل شود./936/302/ب2

ارسال نظرات