۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۴۳۷۹۱۰
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

چیزی از برجام عاید جمهوری اسلامی نشد/ نباید فریب خنده‌های دشمن را بخوریم

حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد با بیان این‌که ما پای میز حاضر شدیم و امتیازات مهمی دادیم ولی چیزی عاید ما نشد، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگر آنها به تعهدات خود عمل نکنند ما هم به جای اول خود برمی‌گردیم و در اخر باید گفت که برجام نتیجه سیاسی داشته ولی متأسفانه هیچ نتیجه‌ای در بحث اقتصادی و اجتماعی نداشته است.
حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد

حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به گذشت یک سال از برجام  گفت: برجام نتیجه یک سری تهدیدهایی بود که از طرف امریکا و کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی صورت گرفت.

 

وی با بیان این‌که در این مذاکرات چاره‌ای نداشتیم که با آمریکایی ها پای میز ننشینیم، ابراز داشت: از این رو رهبر معظم انقلاب هم مجوز این کار را صادر کرده بودند و البته این مسأله به این معنا نیست که حرف زور راقبول کنیم.

 

حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد با اشاره به این‌که ما یکی از بهانه های غربی ها را در این مذاکرات از بین بردیم، تصریح کرد: البته بهانه‌های آنها تمامی ندارد و قطعا بعد از مسأله هسته‌ای آنها به سمت برنامه موشکی و حقوق بشر در جمهوری اسلامی می‌روند و این مسائل را بهانه می‌کنند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برجام عملکرد یک دولت و یک مجموعه خاص نیست و به نوعی عملکرد نظام است و رهبر معظم انقلاب هم با رهنمودهای خود که از ابتدا تا الان داشتند به نوعی مدیریت می کردند ولی ایشان از ابتدا هم فرمودند که به این مذاکرات خوشبین نیستم چرا که آمریکایی‌ها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دشمن سر میز مذاکره هم دشمن است، افزود: با وجود مذاکرات طولانی و به نتیجه رسیدن آن، آنها دست از خصومت خود با ملت ایران برنداشته و هیچ وقت هم کوتاه نمی‌آیند.

 

وی با تأکید بر این‌که نباید فریب خنده‌های دشمن را بخوریم، ابراز داشت: باید بدانیم که اگر ما پشت همدیگر را خالی کنیم همگی صدمه می‌خوریم و این هم برای نظام و هم برای مردم بسیار مضر و ناخوشایند است.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان این‌که نظام در مسأله مذاکره با آمریکا به اجماع رسیده بود، خاطرنشان کرد: ما پای میز حاضر شدیم و امتیازات مهمی دادیم ولی چیزی عاید ما نشد؛ رهبر معظم انقلاب هم فرمودند که اگر آنها به تعهدات خود عمل نکنند ما هم به جای اول خود برمی‌گردیم و در اخر باید گفت که برجام نتیجه سیاسی داشته ولی متأسفانه هیچ نتیجه‌ای در بحث اقتصادی و اجتماعی نداشته است./922/ت302/ج1

 

ارسال نظرات