۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۴۳۷۹۱۶
سخنگوی دولت:

دولت خود را ملزم به تحقق اقتصاد مقاومتی می‌داند

سخنگوی دولت با بیان این‌که دولت خود را ملزم به تحقق اقتصاد مقاومتی می‌داند،گفت: برجام گامی در راستای تحقق این اصل مهم بوده است.
محمدباقر نوبخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت و رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی امروز در نشست مشترک اعضای شورهای برنامه ریزی و توسعه استان های شمالغرب کشور در تبریز با بیان این‌که دولت خود را ملزم به تحقق اقتصاد مقاومتی می‌داند، اظهار داشت: برجام گامی در راستای تحقق این اصل مهم بوده است.


وی با بیان این‌که برجام شرایط کشور را از تحریم و اقتصاد ریاضتی به اقتصاد مقاومتی تغییر داده است، خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته ریل گذاری مناسبی برای توسعه کشور صورت گرفت و سیاست های تدوین شده در سال های 95 تا 99 در چهارچوب برنامه ششم عملیاتی می شود.


رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به شرایط حاکم بر کشور قبل از دولت یازدهم گفت: ملت ایران علیرغم تحریم‌های ظالمانه غرب و با وجود ظلمی که از سوی حاکمان بی پایه مردمی به کشورمان وارد شد، به شرایط خروج از بحران کشورهای همسایه نیز کمک می کند.


وی ادامه داد: گرچه همه این موارد کوچک ترین تاثیری در اراده ملت ایران برای استیفای حقوقش نداشت، در سایه حرکت جمعی که از سه سال پیش آغاز کردیم اجازه ندادیم حلقه سخت تحریم تنگ تر شود؛ این رویکرد موجب شد رشد اقتصاد کشور از منفی 8/6 درصد به مثبت تغییر یابد و تورم بالای 40 درصدی، تک رقمی شود.


نوبخت گفت: آن روز عده ای تردید داشتند که این دولت، قدرت و ظرفیت مذاکره برای تقلیل فشارها و تغییر متغیرهای اقتصادی را داشته باشد تا بتواند وضعیت نابسامان حاکم بر کشور را اصلاح کند؛ اما تلاش قوای سه گانه و نیک اندیشی مقام معظم رهبری موجب شد امروز آن تصور غلط از بین برود. 


سخنگوی دولت با بیان این‌که اکنون به صادرات روزانه بیش از دو میلیون و 667 هزار بشکه نفت دست یافته ایم، افزود: وقتی ایران با شش کشور بزرگ جهان بر سر مذاکره نشست؛ باید پذیرفت دستاورد آن اگر حداکثری نباشد؛ در حد خوشبینانه است؛ در این مدت موفق شدیم شرایط تحریمی را به شرایطی سرمایه گذاری تبدیل کنیم و جایگاه سیاسی ایران را در روابط بین المللی ارتقا دهیم.


وی با اشاره به حضور هیات های خارجی بلند پایه مختلف در کشور گفت: اینها همه آثار تلاشی است که با رهبری مقام معظم رهبری و مدیریت عالی دولت در این فاصله کوتاه صورت گرفته است؛ هر چند ملت ایران ثابت کرده در برابر هیچ فشاری کوتاه نمی آید، اما واقعیت این است که اگر برجام نبود، امروز باید نفت در برابر غذا را تحمل می کردیم./935/پ202/ج1

ارسال نظرات