۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۴۳۷۹۵۸
حجت الاسلام والمسلمین غفاری فر:

ترویج عفاف و حجاب به تحکیم امنیت روانی و اخلاقی جامعه می انجامد

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: بی شک ترویج و تقویت فرهنگ عفاف و حجاب بیش از هر چیز، به تحکیم و تثبیت امنیت روانی و اخلاقی جامعه منجر می شود.
غفاری

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفترتبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن غفاری‌فر در گفتگو با حوزه با اشاره به فرارسیدن 21 تیرماه که در تقویم ها به عنوان روز ملی عفاف و حجاب نامیده شده است، ابراز داشت: امروزه یکی از عوامل برهم خوردن امنیت و آرامش جامعه از بُعد روانی و اخلاقی، بی توجهی و کم توجهی به مقوله عفاف و حجاب است.


وی افزود: اساساً شهروندان و مسئولان جامعه اسلامی نمی توانند و نباید نسبت به این مساله بی توجهی و کم توجهی داشته باشند؛ چرا که در صورت غفلت از این مطلب، هم فرد و هم جامعه دچار ضرر و زیان شده و آسیب می بیند.


عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) همچنین خواستار جدی گرفته شدن عواقب و پیامدهای شوم گسترش بدحجابی در جامعه از سوی مسئولان شد و گفت: حفظ و تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، جدای از این که یکی از آموزه‌های مهم دینی به شمار می رود،‌ عامل مهمی در راستای تحقق و ایجاد بهداشت روانی و اجتماعی در جامعه اسلامی می باشد.


وی با بیان این که بدحجابی و بی عفتی ، کانون خانواده ها را دچار بحران می سازد، افزود: اگر مردان و زنان جامعه ما قبل از هر چیز خود را مقید به رعایت عفاف و حجاب بدانند، به تدریج جامعه نیز اصلاح شده و رنگ و بوی سعادت را به خود خواهد دید، اما اگر خدای ناکرده بی توجه به این گونه مسایل باشند، عوارض و پیامدهای نامطلوبی نصیب فرد و جامعه می گردد، کما این که متاسفانه در حال حاضر برخی از علائم و نشانه های آن را به عینه می بینیم./874/د102/ی
 

ارسال نظرات