۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۴۳۷۹۷۶
عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علیمه:

مدیران نظام اسلامی بیت‌المال را امانت بدانند

حجت الاسلام علیزاده گفت: مدیران نظام اسلامی باید تحت تربیت خاص اسلامی و دینی قرار بگیرند و عوارض اقدامات منفی را باید فرا بگیرند و به گونه ای تربیت شوند که بیت المال را امانت در نزد خود بدانند و به آن دست برد نزنند.
علی زاده

حجت الاسلام عبدالرحیم علیزاده، نماینده طلاب رودسر و املش در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت‏ وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،با بیان اینکه دستگاهها و وزارت خانه هایی هستند که از بیت المال حقوق های نجومی برمی دارند، ابراز کرد: برداشت های نجومی نه تنها از مصادیق اسراف بلکه تزویر و خیانت به بیت المال است و کسانی که چنین رفتارهای دارند افرادی می باشند که گرایش به مال دنیا از جمله تجمل گرایی اشرافیت و خوشگذرانی دارد.

 

وی ادامه داد:‌ در این قضییه استثنا هم وجود دارد ممکن است کسی بیت المال را بدزدد ولی در ظاهر زندگی ساده ای هم داشته باشد اما مهم روحیه و تفکر تجمل گرایی و در واقع زیاد خواهی است که در اینگونه افراد وجود دارد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه این مسؤولان برداشت از بیت المال را حق خودشان می دانند، ابراز کرد: بیت المال حق تمام مردم است و این توجیه را برای خودشان دارند چون من خدمت کردم پس حق من است که برداشت کنم این تفکر غلطی است.

 

وی اضافه کرد: این نوع رفتار، رفتار مثبتی نیست این رفتار در همان دایره اسراف و تزویر و همین طور تجمل گرایی ، اشرافیت ، زیاده خواهی و تا مرز خیانت به بیت المال قرار می گیرد.

 

انواع تربیت

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه تربیت یا اسلامی که اوج تربیت است یا تربیت اجتماعی است یا خانوادگی، در ادامه گفت: بعضی از افراد هیچ کدام از این تربیت هارا ندارند و خود را براساس آموزه های اسلامی و دینی قرار نمی دهند.

 

وی اضافه کرد:این افراد عوارض اجتماعی رفتار خود را در نظر نمی گیرند و خودشان را مجاز به این می دانند که هرنوع رفتاری را در سطح جامعه انجام دهند.

 

نماینده طلاب رودسر و املش در مجمع نمایندگان افزود:  اگر افراد تربیت اسلامی و اجتماعی ندارند تربیت خانوادگی داشته باشند متاسفانه بعضی از خانواده ها هستند که رفتارهای اسراف گونه، تجمل گرا و غیر اسلامی دارند.

 

حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: برای مدیران باید تربیت ویژه ای باشد مدیران نظام اسلامی باید به طور خاص و تحت مدریت  خاصی قرار بگیرند و آموزش های لازم را ببینند و قوانینی که لازم است در عمل به آنها پایبند باشند را آموزش ببینند.

 

وی با بیان اینکه مهمترین تربیت تربیت اخلاقی است، بیان کرد: اگر یک مدیر تربیت اخلاقی نداشته باشد و با رذایل اخلاقی خود آشنا نباشد و آنها را برطرف نکند در میدان عمل می بازد و هنگامی که امکانات در دسترس آن قرار می گیرد می لغزد.

 

حجت الاسلام علیزاده در پایان گفت: مدیران نظام اسلامی باید تحت تربیت خاص اسلامی و دینی قرار بگیرند و عوارض اقدامات منفی را باید به این افراد گوشزد کرد و به گونه ای تربیت شوند که بیت المال را امانت در نزد خود بدانند و به آن دست برد نزنند./875/ت302/ی

خبرنگار: علی شمس

ارسال نظرات