۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۴۳۸۰۰۹
تحلیلگر مسائل سیاسی:

ارتباط آل سعود با منافقین نشان دهنده استیصال این رژیم است

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به حمایت آل سعود از منافقین، گفت: این ارتباط نشان دهنده عجز و ناتوانی این رژیم در رویارویی با جمهوری اسلامی است.
تظاهرات ضد آل سعود بعد از نماز جمعه تهران

جبار سعیداوی، تحلیلگر مسائل سیاسی و استاد دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، تحرکات و اقدامات کشورهای منطقه از جمله سرگیری روابط ترکیه با رژیم اشغالگر قدس و حمایت عربستان سعودی از گروهک منافین را نشان دهنده توطئه جدید در منطقه دانست.

 

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به قابل پیش پینی بودن تلاش­ های استکبار جهانی برای متوقف ساختن مقاومت، انقلاب اسلامی و محصور ساختن آن در مرزهای جغرافیایی خاص، گفت: عربستان سعودی و ترکیه به عنوان ایادی استکبار در منطقه نقش سرباز مطیع و گوش به فرمان را به خوبی اجرا می کنند و اقدامات اخیر این دو کشور در مقابله با جمهوری اسلامی ایران نشان از پیشرفت ها و پیروزی های نظام اسلامی است.

 

وی با اشاره به ناراحتی آمریکایی­ ها، صهیونیست ها و دست نشانده های آنها از پیروزی جبهه مقاومت در عراق و سوریه، تصریح کرد: این اقدمات در راستای تحت الشعاع قرار دادن این دستاوردها است و ارتباط عربستان سعودی با گروهک منافقین نشان از استیصال آل سعود دارد و دلیل آن ملموس، مشهود و قابل درک بودن چهره واقعی این گروهک برای جهانیان است.

 

استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به جرائم حرفه ای منافقین که در چارچوب تروریسم قرار می گیرد، اذعان کرد: این گروهک شخصیت های بزرگ دینی، علمی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران را به واسطه حذف فیزیکی و ترور به شهادت رساند و سازمان ملل در مقطعی آنها را گروه تروریستی سازمان یافته معرفی و تاکنون در این فهرست قرار دارند؛ اما ارباب­هایشان با لابی گری تلاش به خارج ساختن آنها می کنند.

 

سعیداوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در مقطع زمانی خاصی گروهک منافقین در کنار رژیم بعث عراق حضور داشتند، خاطرنشان کرد: آل سعود ادعای دشمنی از سوی این رژیم را داشته و در ساقط کردن آن با آمریکایی های همکاری داشتند و این گروهک اکنون در کنار عربستان سعودی قرار گرفته اند.

 

وی در ادامه بیان کرد: حضور این گروهک در کنار دو نظام متخاصم با همدیگر عجیب است و چه بسا آل سعود بر شخصیت سیاسی خود پا گذاشته و با حمایت از این گروهک، استیصال و ناتوانی خود از برخورد با نظام اسلامی را نشان داد.

 

تحلیلگر مسائل سیاسی در پایان با اشاره به تلاش عربستان سعودی برای آسیب رساندن به نظام اسلامی از طریق این گروه تروریستی، اظهارداشت: عربستان سعودی با حمایت از این گروه آشنا به اوضاع داخلی بحث ایجاد فضای ناامن در کشور را در پی گرفته است و چنین اقدامی با آشنایی نظام اسلامی از این گروهک انجام نشدنی است./302/9456/ب1

ارسال نظرات