۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۴۳۸۰۲۷
مدیر کل اوقاف مازندران:

احیای فرهنگ وقف بهترین راه حراست از ارزش های دینی است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که متأسفانه وقف در جامعه اسلامی مظلوم باقی مانده است، گفت: روحانیت و حوزه های علمیه باید این سنت ارزشمند دینی را از مظلومیت بیرون آورند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران عصر امروز در نشست تخصصی وقف و روحانیت که در ساری برگزار شد، نفوذ کلام علما و روحانیان را در ترویج فرهنگ وقف در جامعه مهم و اثرگذار ارزیابی کرد و گفت: روحانیت بزرگ ترین رسانه در ترویج فرهنگ وقف در جامعه محسوب می شود.

 

وی با اشاره به توطئه های مختلف دشمن با هدف ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت در طول تاریخ، افزود: علیرغم همه این تلاش های شوم، جایگاه معنوی و ارزشی روحانیت در جامعه اسلامی همچنان حفظ مانده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که مردم در طول تاریخ علما و روحانیان را پناهگاه امنی برای رفع احتیاجات مختلف خود می دانسته و می دانند، خاطرنشان کرد: روحانیت همواره کنار مردم بوده و در جهت رفع مشکلات و گرفتاری های جامعه گام برداشته است.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که مردم کشورمان هیچ گاه خود را جدای از روحانیت و مرجعیت نداسته اند، افزود: اعتقاد قلبی مردم به جایگاه ارزشمند روحانیت موجب عزت و عظمت اسلام ناب شده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت در ترویج فرهنگ وقف رسالت خطیری بر دوش دارد، افزود: علما و روحانیت، پرورش یافتگان مکتب صادقین هستند و در ترویج فرهنگ وقف همواره نقش بسزایی داشته اند.

 

وی رسالت علما و روحانیت را همان رسالت انبیای الهی برای تعمیق باورهای مذهبی و گسترش فرهنگ وقف بیان کرد و گفت: بیان، تفسیر آیات و روایات و ذکر آثار و برکات وقف از سوی روحانیت برای مردم نقش بسزایی در ترویج این فرهنگ دارد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که مبلغان باید در منابر تبلیغی خود در جهت تشویق و ترغیب مردم به سنت حسنه وقف سخنرانی کنند، افزود: بی شک نقش روحانیت در ترویج فرهنگ وقف در جامعه نقشی اثر گذار است چرا که ضریب نفوذ کلام روحانیت به عنوان معتمد و امین مردم در جامعه بسیار بالا است.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که وقف صدقه جاریه و از هدایای ماندگار خداوندی به انسان است، تصریح کرد: واقفان نیک اندیش با وقف اموال خود هر روز برای خود ثواب دنیوی و اخروی را رقم خواهند زد و برای همیشه از آثار و برکات وقف خود بهره مند خواهند شد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از روحانیت به عنوان مبلغان دین و مروجان احکام ناب اسلامی در جامعه یاد کرد و گفت: ترویج و دفاع از شاخصه اصلی این مکتب یعنی ولایت فقیه بر عهده روحانیت است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که لازمه وقف استمرار و جاودانگی آن است، افزود: وقف به دلیل ماندگاری توانسته عامل گسترش تجربیان یک سرزمین به سرزمین دیگر باشد.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که وقف چشمه جوشان و پر برکتی است که افراد جامعه را در هر زمانی سیراب می کند، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان باید در عرصه تبلیغ دین بر ضرورت نیاز جامعه به وقف های جدید در مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی و درمانی تأکید کنند.

 

وی با بیان این که ترویج فرهنگ وقف بهترین خدمت به اسلام، قرآن، مکتب اهل بیت(ع) و حوزه های علمیه دانست و بیان داشت: بسیاری از مشکلات فرهنگی و اقتصادی کشور می تواند با گسترش فرهنگ وقف در جامعه برطرف شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که گسترش فرهنگ وقف در حوزه های علمیه یکی از نیازهای ضروری امروز جامعه است، گفت: وقف می تواند بهترین پشتیبان برای رشد و گسترش مدارس علمیه باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه وقف در جامعه اسلامی مظلوم باقی مانده است، خاطرنشان کرد: روحانیت و حوزه های علمیه باید این سنت ارزشمند دینی را از مظلومیت بیرون آورند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین که علما و فقهای دینی همواره در دفاع از دین و ارزش های اسلامی ثابت قدم بودند، افزود: امروز نیز روحانیت باید در بیان مواضع انقلابی خود جدی و بدون هر گونه تسامحی باشد.

 

حجت الاسلام علیزاده همچنین با بیان این که بزرگ ترین وظیفه امروز روحانیت دفاع از مکتب امام راحل و رهبری انقلاب است، تصریح کرد: اگر روحانیت این وظیفه سنگین را انجام ندهد خسران بزرگی به اسلام و انقلاب وارد خواهد شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، تقویت وحدت و همدلی در جامعه را هنر روحانیت در تاریخ برشمرد و افزود: همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند در شرایط فعلی دودستگی و تفرقه در کشور به هیچ عنوان به صلاح کشور نیست.

 

وی با تأکید براین که روحانیت امروز وظیفه دارد مردم را به سمت همگرایی و وحدت دعوت کند، تصریح کرد: روحانیت در تاریخ موفق ترین قشری بوده که توانست همواره وحدت و همدلی را در جامعه اسلامی حاکم کند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که دشمن همه توان خود را در جهت تفرقه و اختلاف در جامعه اسلامی بکار گرفته است، بیان داشت: امروز علما و روحانیت محور وحدت و همگرایی در جامعه اسلامی محسوب می شوند./202/1317/ب1

ارسال نظرات