۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۴۳۸۰۸۰
آیت الله مجتهد شبستری مطرح کرد؛

حجاب زمینه ساز عفت و امنیت اجتماعی/ حقوق های نجومی در شأن جامعه علوی نیست

آیت الله مجتهد شبستری حجاب را زمینه ساز عفت اجتماعی دانست و گفت: حجاب و عفاف از مؤکدات دین مبین اسلام و روایات ائمه معصومین(ع) است.
آیت الله شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز، حجاب را زمینه ساز عفت اجتماعی دانست و اظهار داشت: حجاب و عفاف از مؤکدات دین مبین اسلام و روایات ائمه معصومین(ع) است.

 

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در تجمع مدافعان حریم خانواده، ابراز داشت: عفت زمینه ساز دوری از شهوات در جامعه و بازدارنده از گناهان و معاصی است، در دین اسلام عفت که به معنای خودداری از محرمات انحرافات جنسی و اخلاقی است، بعد از شناخت خداوند متعال مهم‌ترین و ارزشمندترین مقوله در دین اسلام است.

 

امام جمعه تبریز عفت را عامل قبولی عبادات دانست و ابراز داشت: اگر عفت و خودداری نباشد دیگر عبادات به هدف خود نخواهند رسید، نماز، روزه و عبادت از عوامل تقوای الهی است که قبولی این عبادات در گرو عفت است، از این رو اگر عفت نباشد مابقی دیگر اثری نخواهد داشت.

 

وی عفت را عامل سبک باری در قیامت و قناعت را سبب ساز آرامش انسان از غم و اندوه دانست و بیان داشت: نباید از مسأله مهم و پر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر غفلت داشت، امر به معروف و نهی از منکر یک مسأله عقلی است که در کنار کار فرهنگی نیز نباید از آن غفلت کرد، تذکر لسانی یک وظیفه همگانی است.

 

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه مؤمنان باید امر به معروف را پیشه خود سازند، یک شخص حزب اللهی باید به بدحجابان تذکر لسانی دهد، گفت: نباید اجازه داد تا تبریز به محلی برای ولنگارها تبدیل شود؛ ما بقی مسایل نیز بر عهده نیروی انتظامی است و باید با معظل بدحجابی که روز به روز هم در حال افزایش است، برخورد جدی نماید.

 

وی تبریز را شهر پیرغلامان حسینی و مردم ولایتمدار دانست و بدحجابی را در این شهر غیر قابل تحمل خواند و تصریح کرد: نباید مشکل بدحجابی در شهر حسینی و ولایتمدار وجود داشته باشد، حجاب نماد اسلام است و نباید اجازه دهیم اهداف و خون شهدای انقلاب پایمال شود.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اهمیت شورای نگهبان، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان جزئی از ارکان نظام و تشکیل آن را مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است، در کشورهای مدعی دموکراسی نیز چنین شورایی وجود دارد و قوانین مصوبه و کاندیداهای انتخابات از فیلترهای مشخصی عبور می کنند.

 

وی با اشاره به بیانات امام راحل درباره شورای نگهبان، ابراز داشت: امام راحل فرمودند که هرکسی با شورای نگهبان مخالفت کند مفسد است، شورای نگهبان یک نهاد لازم و ضروری است، کسانی که به دنبال ضربه به این نهاد هستند، و در برابر صلابت این دستگاه بخواهند کارشکنی کنند از نظر مردم ایران منزوی خواهند بود.

 

آیت الله شبستری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درخطبه های عید سعید فطر، امت اسلامی ایران را ادامه دهنده حکومت علوی دانست و ابراز داشت: اسوه حرکتی ما حضرت علی(ع) است، اگر می‌خواهیم حکومت اسلامی بماند لازمه‌اش عدالت و از بین رفتن تبعیضات در جامعه است.

 

وی با انتقاد از دریافتی‌های نامتعارف تعدادی از مدیران و حقوق های نجومی آن ها و موضع گیری یکی از وزراء، ابراز داشت: مبالغ دریافتی نامتعارف برخی از مدیران باید به بیت المال بازگردد، جای تأسف دارد که یکی از وزرا دریافت حقوق‌های نجومی را امری طبیعی دانسته است و امید داریم حرفش را پس بگیرد.

 

امام جمعه تبریز حرکت شرایط منطقه را به نفع نیروهای مقاومت دانست و خاطرنشان کرد: حلب در محاصره نیروهای مردمی سوریه بوده و در آستانه آزادی است، و حکومت سفاک آل سعود که عامل ناامنی ها و تقویت جبهه تکفیری ها است و بارها دشمنی‌اش با ایران را ثابت کرده به شکست نزدیک می‌شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری به برگزاری نشستی ضد ایرانی در فرانسه با حضور منافقان و سران آل سعود اشاره کرد و گفت: عربستان ائتلافی اسلامی را تشکیل داده که در آن ایران حضور ندارد و این ائتلاف زوال پذیر است، آل سعود درصدد جلوگیری از هم‌پیمان شدن کشورهای آفریقایی با ایران است و همین امر نیز نشان از خصومت آنان با ما دارد.

 

وی با اشاره به حادثه تروریستی اتفاق افتاده در فرانسه، افزود: حادثه دیشب فرانسه ثابت کرد که عاقبت حمایت از تروریسم چیزی جز این نیست و داعش اکنون بلای جانِ غربی‌ها شده است و امنیت کشور های غربی را به چالش کشانده است./854/201/ب2

ارسال نظرات