۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۴۳۸۰۸۳
اعتراف تلخ وزیر کار در تبریز:

سفره‌های مردم تهی‌تر شده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که درک می کنیم سفره‌های مردم تهی‌تر شده است، گفت: فاش شدن فیش‌های حقوقی نشان داد‌ که یک سری غفلت‌هایی صورت گرفته بود.
علی ربیعی وزیر کار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در جمع تشکل‌های کارگری و کارفرایی استان آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که غفلت‌هایی در ارتقای سطح معیشتی قشر کارگری صورت گرفته است، اظهار داشت: فاش شدن فیش‌های حقوقی نشان داد‌ که یک سری غفلت‌هایی صورت گرفته بود.


وی با تأکید بر این‌که میان دولت‌‌های فساد‌زا و فساد ستیز تفاوت‌های زیادی وجود دارد، خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید دولتی فساد ستیز است؛ ما در اولین اقدام با تشکیل جلسات مختلف سقف دریافتی‌های وزارتخانه‌، شرکت‌ها و بیمه‌ها‌ را مشخص کردیم که گامی جدی و عملی در برخورد با فیش‌های حقوقی نامتعارف بوده است.


ربیعی با اشاره به این‌که برای کاهش فاصله میان میزان دستمزدها و نرخ تورم کارهای کارشناسی و طرح‌های جامعی صورت گرفته است، گفت: سیاست دولت تدبیر و امید مبارزه با فقر است؛ کاهش درد و آلام جامعه کارگری از اهداف مهم مجموعه تحت وزارت کار است، در دولت هیچ وظیفه‌ای جز رفع رنج مردم وجود ندارد و ما با شفاف‌سازی درصدد افزایش بهره‌وری هستیم.


وی اشتغالزایی و مقابله با بیکاری را از دیگر اولویت های دولت برشمرد و گفت: برای دستیابی به این هدف دو برنامه و سیاست‌کاری تدوین شده است‌، اول افزایش رشد اقتصادی پنج یا 6 درصدی‌ است و برنامه دوم ما ‌اشتغال فراگیر فقر زدا است که بر این اساس آموزش فنی و حرفه‌ای‌ در روستاها همه‌گیر و فراگیر می‌شود.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که سخت‌ترین سال‌های اقتصادی کشور را تجربه می‌کنیم، اظهار داشت: برای گذر از این بحران بدون همدلی و همکاری نمی‌توانیم کاری کنیم و باید با عقلانیت، کار کار‌شناسی و پرهیز از حیف‌ومیل اموال، برای حل بحران‌ها کمک کنیم.


ربیعی با تأکید بر این‌که باید کارهای عوام‌فریب و نفع رسان کوتاه‌مدت را فراموش کنیم، افزود: من مسؤول حذف یارانه‌ها هستم، برخی‌ها به‌غلط یارانه را به همه دادند، عده‌ای که نیاز نداشتند؛ دریافت کردند و امروز که می‌خواهیم یارانه غیرمنطقی را حذف کنیم، در آستانه انتخابات به دولت یارانه حذف کن تعبیر می‌کنند.


ربیعی با تأکید بر این که به کار و تلاش و سخت‌کوشی در کنار عقلانیت نیاز داریم، تصریح کرد: برای حل مسائل ایران، نیاز به اجماع داریم و دولت بر این سیاق تلاش خود را تداوم می‌بخشد؛ استراتژی ما ترمیم مزد است ولی نمی‌توان به‌یک‌باره حقوق را افزایش داد، چراکه کارفرما توان آن را ندارد، در این 3 سال تلاش کردیم مزد از تورم پیشی بگیرد، چراکه ما درک می‌کنیم که سفره‌ها تهی‌تر شده است. 


وزیر کار تزلزل نیروی کار را یادآور شد و گفت: رئیس‌جمهور دستور داده‌اند تا امنیت شغلی کارگران، به‌ویژه زنان کارگر را در اولویت قرار دهیم؛ البته دولت تدبیر و امید با انجام کارهای کارشناسی عمقی توانست فاصله منفی میزان دستمزدها با نرخ تورم را ترمیم کرده و با عقلانیت در این مسیر گام برمی دارد.


وی با اشاره به برخی انتقادها از دولت، خاطرنشان کرد: عده ای نشسته اند و به ما دولت یارانه حذف کن و اشرافی گری لقب می دهند، این در حالی است که رییس جمهوری وزیری را از طبقه کارگر انتخاب کرده و وزیر خود روستازاده است که درد کارگران را به خوبی می داند./935/پ202/ج

ارسال نظرات