۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۴۳۸۰۸۷
محجوب:

استیضاح وزیر کار غیرمنصفانه است

دبیرکل خانه کارگر گفت: هرچند مساله استیضاح وزرا حق قانونی نمایندگان است، اما بدون شنیدن حرف های وزیر استیضاح غیرمنطقی است.
علیرضا محجوب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علیرضا محجوب، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی امروز در جمع مدیران تشکل‌های کارگری و کارفرمایی آذربایجان شرقی که با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس نیز همراه بود، با انتقاد از طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: نه سؤالی از وزیر پرسیده شده و نه پاسخی از ایشان شنیده ایم.


وی با تأکید بر این‌که استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدون سؤال و جواب از وی غیرمنصفانه است و در شرایط کنونی صلاح نیست، خاطرنشان کرد: انتظار استیضاح وزیر کار در صحن علنی مجلس شورای اسلامی چندان نمی تواند خوب باشد، هرچند مساله استیضاح وزرا حق قانونی نمایندگان است.


محجوب با دفاع تمام قد از عملکرد وزیر کار، با بیان این‌که بدون شنیدن حرف های وزیر، استیضاح غیرمنطقی است، گفت: وزیر کار که خود از جامعه کارگری بوده است؛ تاکنون عملکرد قابل توجه و مطلوبی داشته و هر اقدام وی به نفع جامعه کارگری و کارفرمائی بوده است.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات مربوط به صندوق آینده سازان کارگری، با بیان این‌که در کمسیون اجتماعی مجلس به مشکلات آن رسیدگی شد، اظهار داشت: در این زمینه طرحی در مجلس ارایه شد که به تصویب نرسید.


وی با بیان این‌که اگر امروز به مشکلات صندوق آینده ساز کارگری فکری نشود در چند سال آینده وضعی بدتر از صندوق فولاد خواهد داشت، گفت: این صندوق از هیچ مرجع قانونی مجوز ندارد و آنچه که در سال 1393 مصوب شده، مصوبه داخلی تامین اجتماعی است، بنابراین باید به آن شرکت آینده سازان گفته شود نه صندوق، چون ایجاد صندوق نیاز به مصوبه مجلس دارد.


همچنین محمد وحدتی، نایب رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی در سخنانی با ارایه گزارشی از وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان، گفت: زمانی که پنج هزار واحد تولیدی در آذربایجان شرقی تعطیل شد، کارگران این واحدها به سایر شهرها مهاجرت کردند که بیشتر آنها نیروهای ماهر بودند.


وی با اشاره به اراده جدی مجلس دهم برای ساماندهی فیش های حقوقی افزود: باید با انجام یکسری اقدامات، سطح حقوق ها به هم نزدیک شود، البته در حل مشکلات اقتصادی و فیش های حقوقی نباید دچار شعارزدگی شویم، دولت باید در این زمینه با ارایه لایحه به مجلس به صورت عملیاتی اقدام کند./935/پ202/ج

 

ارسال نظرات