۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۳۸۰۹۲
امام جمعه شهرری:

عدم لغو تحریم‌ها و دزدی اموال ایران ثمره مذاکرات هسته‌ای است

امام جمعه شهرری گفت: با گذشت یک سال از مذاکرات هسته‌‌ای، ایران حسن نیت و همکاری خود را در مقام عمل به طرف مقابل نشان داد در حالی که آنان نه تنها تحریم‌ها را برنداشتند بلکه در روز روشن اموال ایران را دزدیدند.
حجت الاسلام شاهچراغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری امروز 25 تیر در نماز عبادی سیاسی جمعه که در شهرری برگزار شد، ابتدا با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، گفت: مهمترین توصیه پیامبر(ص) به مردم در اولین خطبه نماز جمعه اسلام، تقوا بود.

 

وی افزود: تقوا چهره انسان را سفید و نورانی می‌کند و سبب خشنودی و رضایت خداوند از انسان می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع)، بیان داشت: امام سجاد(ع) در اوصاف پرهیزکاران فرمودند: انسان‌های باتقوا به حق سخن می‌گویند گرچه به زیان باشد؛ حق گویی و دفاع از حق یک اصل مهم در اسلام است.


وی افزود: حق در بسیاری از امور اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اخلاقی باید جاری ساری باشد، امام علی(ع) در پایان عمر خویش به حسنین(ع) فرمودند: ای فرزندان هرگز از حق گویی پرهیز نکنید.

 

امام جمعه شهرری درباره اینکه حق گویی سبب اصلاح جامعه می‌شود، ابراز کرد: حق همیشه باقی و باطل نابودشدنی است، امروز بالاترین معیار در حق گویی افراد و مسؤولان ولایتمداری آنان و عدم زاویه داشتن با رهبر معظم انقلاب است حتی اگر آنان سبقه انقلابی داشته باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی در خطبه دوم نماز جمعه، با دعوت نماز گزاران به تقوای الهی، گفت: نیمه شوال سالروز وفات شهادت گونه سیدالکریم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است، ایشان پنج امام عصر خود را درک و از محدثان جلیل‌القدر علم روایی به شمار می‌رود.

 

وی افزود: ویژگی بارز این محدث عالی قدر جلب نظر امامان معصوم(ع) و ولایتمداری اوست.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به هفته عفاف و حجاب که گذشت، عنوان کرد: در اسلام برخی از اعمال مانند اقامه نماز نوافل، صدقه دادن و ... توصیه شده که در خفا انجام شود اما بعضی از امور مانند صلوات بلند دادن، اذان گفتن، عزاداری برای امام حسین(ع) و ترویج عفاف و حجاب به طور آشکار توصیه شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی با بیان اینکه حجاب بیانگر مسلمان بودن و ملاک اسلام است، اظهار داشت: چادر با توجه به سفارش بزرگان حجاب برتر شناخته شده است.

 

وی درباره اینکه امروز مسؤولان باید به دادن طرح در زمینه ترویج حجاب در جامعه اکتفا نکنند و به صورت جدی وارد عمل شوند، گفت: دولت باید غیرت خود را در این مساله مهم نشان داده و پدیده شوم بدحجابی را از کشور پاک کند و این مهم با امر به معروف و نهی از منکر مردم و مسؤولان محقق می‌شود.

 

امام جمعه شهرری درباره نزدیک شدن به سالگرد مذاکره هسته‌ای، خاطر نشان کرد: با گذشت یک سال از مذاکرات هسته‌‌ای، ایران حسن نیت و همکاری خود را در مقام عمل در اراک و فردو و ... نسبت به طرف مقابل نشان داد در حالی که همه بد عهدی‌ها از جانب آمریکا بر علیه ایران صورت پذیرفت.

 

وی افزود: آنان نه تنها تحریم‌ها را برنداشتند بلکه در روز روشن اموال ایران را دزدیدند حال بدتر از آمریکا، اروپا است که ناظر بر این وضعیت بود و سکوت کرد و این ذلت آنان از جانب آمریکا است.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی در پایان گفت: آنهایی که امروز داعش که دست پرورده اروپا است به جان خودشان افتاده و فرانسه و عربستان در این قضایا نقش اساسی دارند./813/201/ب2

ارسال نظرات