۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۴۳۸۱۴۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

ضرورت توجه به وقف متناسب با نیاز روز جامعه

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: در حال حاضر توجه به وقف، متناسب با نیاز روز جامعه یک ضرورت است.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد فقیه، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد فقیه در دیدار با مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس به نقش مهم اوقاف در جامعه اشاره کرد و گفت: در دنیای امروز، نیازهای جامعه تغییر کرده است به همین سبب باید وقف‌های جدید متناسب با این نیازها باشد.

 

وی در ادامه افزود: امروزه روشن کردن شمع برای مساجد و بقاع متبرکه نیاز نیست بلکه این وقف‌ها باید به روزتر شود و به‌جای روشن کردن شمع باید سیستم‌های روشنایی روز دنیا را وقف این مکان‌ها کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین فقیه با اشاره به اینکه مسؤولان اوقاف باید فهرستی از نیازهای روز جامعه را تهیه کنند تا مردم آگاه‌تر وقف‌های خود را به ثبت برسانند، گفت: تهیه مسکن برای جوانان، تهیه جهیزیه، گسترش علم و آگاهی، تحصیل دانش آموزان، ایجاد مراکز کارگاهی برای جوانان و ... از جمله موضوعاتی است که در جامعه باید به آن‌ها توجه شود.

 

وی با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع در حوزه وقف، توجه به نیازهای روز جامعه است، بیان داشت: ایجاد وقف به سبک جدید نه تنها مشکلات جامعه را رفع می‌کند بلکه به پویایی آن نیز کمک بزرگی می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه مسءله وقف از زمان حضرت علی(ع)  در جامعه نهادینه شده است، ابراز کرد: وقف جزء کارهای خیر و باقیات الصالحات است شاید در دوره‌های مختلف دستخوش تغییراتی شده باشد اما تا کنون توانسته است در بین مردم از جایگاه خوبی برخوردار باشد.

 

امام جمعه نی ریز  افزود: تاکنون 600 عنوان وقف برای ترویج دین، مساجد، حسینیه‌ها، طلاب، بیمارستان و مانند آن وجود داشته است که این نشان از آگاهی مردم است.

 

وی در ادامه سخنان خود به ساخت بیمارستان تخصصی سرطان جنوب اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از کارهای خوبی که مردم استان فارس در آن به‌خوبی مشارکت کرده‌اند، ساخت بیمارستان تخصصی سرطان جنوب است که این مرکز می‌تواند نقطه امیدی برای بیماران سرطانی که توان مالی ندارند باشد.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در ساخت این بیمارستان هر کس با هر توان مالی می‌تواند شرکت کند و نه تنها برای آخرت خود توشه‌ای جمع می‌کند بلکه به هم نوع خود نیز کمک می‌کند.

 

وی در پایان گفت: بنده به‌شخصه هر کاری از دستم برآید برای ساخت و تجهیز این بیمارستان انجام خواهم داد و از مردم نیز برای شرکت در این کار خداپسندانه نیز دعوت می‌کنم./۹۱۹/203/ب2

ارسال نظرات