۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۴۳۸۱۶۷

پایان تیرماه آخرین مهلت شرکت در جشنواره بین‌ المللی کتابخوانی رضوی

مدیرکل کتابخانه‌ های کهگیلویه و بویراحمد، از تمدید مهلت شرکت در بخش الکترونیکی جشنواره بین ‌المللی کتابخوانی رضوی در این استان تا پایان تیرماه جاری خبر داد.
 جشنواره بین‌ المللی کتابخوانی رضوی

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، زینب قربانی، مدیرکل کتابخانه‌ های کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به انتشار فراخوان جشنواره کتاب خوانی رضوی، گفت: به مناسبت سالروز میلاد باسعادت حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) و حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) هم زمان با دهه کرامت، نهاد کتابخانه های عمومی کشور ششمین جشنواره کتاب خوانی رضوی را برگزار می کند.

 

وی به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره و اظهار داشت: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی مرتبط با سیرة پاک ائمه معصومین به ویژه حضرت امام رضا (علیه السلام) و شناسایی، معرفی و گرامی داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی مرتبط با فرهنگ رضوی و کمک به تولید و انتشار گسترده این آثار را از جمله اهداف این جشنواره برشمرد.

 

قربانی، به عناوین کتاب های این مسابقه بزرگ فرهنگی اشاره و یادآور شد: کتاب دوست مهربان کبوترها؛ تألیف مجید محمدی، انتشارات بوستان کتاب (ویژه کودکان تا ۱۱ سال)، کتاب اعترافات غلامان؛ تألیف حمیدرضا شاه آبادی، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (ویژه نوجوانان تا ۱۷ سال) و کتاب امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام)؛ تألیف بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، (ویژه جوانان و بزرگ سالان) از جمله این کتاب هاست.

 

این مسئول فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه فایل PDF کتاب های مذکور از آدرس  پرتال نهاد کتابخانه های عمومی کشور قابل دریافت است، افزود: محل تهیه کتاب‌ های مذکور کتابخانه های عمومی سراسر کشور است.

 

وی به پیش بینی بخش ویژه در این جشنواره و مسابقه اشاره و عنوان کرد: ترویج سبک زندگی رضوی با برگزاری مسابقه کتابخوانی خانواده رضوی با حضور تمام اعضای خانواده از دیگر بخش های این جشنواره ملی است.

 

قربانی، به شرایط و مقررات ششمین جشنواره کتاب خوانی رضوی اشاره و خاطرنشان کرد: شرکت برای عموم علاقه مندان در تمامی گروه های سنی میسر بوده؛ ضمن اینکه پاسخنامه ارسالی باید در یکی از قالب های انفرادی یا خانوادگی (دونفره، سه نفره، چهارنفره، پنج نفره و بیشتر) تکمیل و ارسال شود.

 

مدیرکل کتابخانه‌ های کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اتمام زمان اولیه شرکت در بخش الکترونیکی جشنواره بین ‌المللی کتابخوانی امام رضا (علیه‌ السلام) از تمدید این بخش تا روز چهارشنبه 30 تیرماه جاری خبر داد و گفت: در تاریخ یاد شده مسابقه به صورت خودکار غیر فعال خواهد شد.

 

شایان ذکر است ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌ های عمومی کشور و با همکاری بنیاد بین ‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (علیه السلام) به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار و آئین اختتامیه این جشنواره و معرفی برگزیدگان همزمان با دهه کرامت برگزار خواهد شد و به برگزیدگان علاوه بر لوح‌ سپاس و تندیس جشنواره، هدایای ارزشمندی اهداء خواهد شد./836/د102/ل

ارسال نظرات