۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۴۳۸۱۹۲

انسان عاقل هدف گرا و آرمان طلب است

نایب رئیس اول مجلس نهم با بیان اینکه انسان عاقل هدف گرا و آرمان طلب است، گفت: امام(ره) به معنای واقعی کلمه یک «مهاجرالی‌الله» بودند. به گ
ابوترابی

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام سید محمدحسین ترابی‌فرد، عضو هیئت عالی حل اختلاف قوا و نایب رئیس اول مجلس نهم عصر امروز(24تیر) در سالگرد روحانی مبارز، شهید محمد حسین افتخاری، نماینده دور سوم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از محضر قرآن باید درس بیاموزیم و از محافل شهدا  پیامی را همراه داشته باشیم.

 

وی افزود: انسان عاقل هدف گرا و آرمان طلب است، یک قدم بدون هدف و مقصدی روشن بر نمی‌دارد مگر اینکه در خواب و یا بی‌هوش و یا از نعمت عقل محروم و به بلوغ لازم فکری و عقلانی نرسیده باشد.

 

عضو هیئت عالی خل اختلاف قوا با بیان اینکه انسان عاقل برای همه کارهای خود پاسخی دارد، گفت: هر قدر سطح این پاسخ‌ها بالاتر و افقش وسیع تر باشد این انسان در مرتبه بالاتری از عقل، علم و ایمان است و هر میزان سطح پاسخش فروتر و پست‌تر باشد سطح دانش و ایمان و معرفت انسان پایین‌تر است.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه می‌توان انسان را با انگیزه‌ها و اهداف آنان شناخت، تصریح کرد: اگر انگیزه‌ها ارتقا یابد، انسانیت اوج می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه برخی افراد جز دنیای پست آن هم ارزش‌هایی ناپایدار و کم اثر نمی‌بینند اما برخی دیگر به افق‌های بلند می‌اندیشند، خاطرنشان کرد: آنچه امام بزرگوار و شهدای عالی قدر و علمایی مانند آیت‌الله ضیابری، امینیان و بهجت(ره) را از دیگران برتر  و متمایز نموده، آرمان متعالی و بلند است.

 

نائب رئیس اول مجلس نهم با بیان اینکه قیام افراد باید برای خدا باشد، اظهار کرد: هدف بلند امام(ره) این بود که برای خدا قیام، جنگ و صلح کند  و در کرسی فقاهت تدریس کند و در میدان رزم به مبارزه با طاغوت رود.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه خدای متعال در قرآن کریم می‌فرماید؛ مردم، اگر از خانه خود پا را بیرون می‌نهید برای خدا این کار را انجام دهید، افزود: خانه در این آیه سمبل است و به این معنیست که ای مردم هر قدمی برمی‌دارید برای خدا ورسول او باشدو برای دنیا و امور بی‌ارزش نباشد.

 

وی با بیان اینکه «مهاجر الی الله» یعنی وظیفه و مسئولیت را می‌شناسد و در آن راه قدم بر می‌دارد، گفت: امام راحل و آیت‌الله بهجت(ره)به معنای واقعی کلمه یک «مهاجر الی الله» بودند و همه تصمیمات آنها برای خدا بود.

 

عضو هیئت عالی حل اختلاف قوا با بیان اینکه شهدا «مهاجر الی الله» بودند و انقلاب را بیمه کردند، تصریح کرد: از خداوند بخواهیم که در راستای مهاجر الی الله قدم برداریم، زیرا چنین فردی  در راه گناه قدم بر نمی‌دارد.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه مهاجر الی الله قدم در بندگی خدا و با علم و دانش بر می‌دارد، خاطرنشان کرد: هر سخن و تصمیمی اگر بدون پژوهش و نگاه دقیق کارشناسی علمی انجام شود، هجرت الی الله نیست.

 

وی با اشاره به فرموده آیت‌الله بهجت(ره) اظهار کرد: ای مردم به چیزی که علم دارید آن را زیر پا نگذارید و این قله عرفان است.

 

عضو هیئت عالی حل اختلاف قوا افزود: انسان‌های مومن باید هجرت الی الله باشند و این هجرت نتیجه عمل صالح و آراستگی به آموزه‌های قرآنی است و هر قدر خود را به این آموزه‌ها آراسته کنند در مقام هجرت پیش می‌روند و از دیگران سبقت می‌گیرند./836/د102/ل

ارسال نظرات