۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۴۳۸۳۰۶

تحلیل کوثری درباره تبعات کودتای نافرجام ترکیه

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با تأکید بر این‌که با شکست کودتا جایگاه آقای اردوغان محکم نشده است، گفت: هرچند کودتا چیان نتوانستند به اهداف خود برسند ولی به جایگاه سیاسی اردوغان آسیب رساندند و آن را متزلزل کردند.
کوثری

اسماعیل کوثری نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به وقایع اخیر ترکیه و کودتای ارتش علیه دولت قانونی ترکیه گفت: تغییر مواضع مختلف آقای اردوغان در مسائل سوریه و عراق سبب شد که ارتش احساس کند اقتدارش پایین آمده است.

 

وی با بیان این‌که ارتش برای این‌که اقتدار خود را به روزهای قبل برساند دست به کودتای نظامی زد، ابراز داشت: این کودتا با شکست مواجه شد چرا که وضعیت دنیا تغییر کرده است و دیگر کسی نمی‌تواند با ارتش کودتا کند و حکومت را در دست گیرند.

 

کوثری با تأکید بر این‌که این نوع کودتاها به بن بست می‌رسد، تصریح کرد: امروزه مردم کشورها صاحب تحلیل شده‌اند و یاد گرفته‌اند که خود تصمیم بگیرند و نیز در صحنه حضور داشته باشند.

 

عضو سابق کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که با شکست کودتا جایگاه آقای اردوغان محکم نشده است، تصریح کرد: با توجه به این‌که کودتاچیان به موفقیت دست پیدا نکردند و نتوانستند به اهداف خود برسند ولی به جایگاه سیاسی آقای اردوغان آسیب رساندند و آن را متزلزل کردند.

 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: پاکسازی ارتش بعد از کودتا برای دولت آقای اردغان تبعات سنگینی دارد و به این راحتی کشور ترکیه به وضعیت قبل بازنمی‌گردد.

 

کوثری با بیان این‌که دولت ها باید بدانند که این مردم هستند که نتیجه را مشخص می‌کنند، ابراز داشت: وقتی آقای اردوغان و حزب وابسته به وی به حمایت از تروریسم منطقه می‌پردازند باید انتظار چنین وقایعی را داشته باشند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس نهمدر پایان خاطرنشان کرد: مردم ترکیه در اصل به حمایت از نظم کشور به پا خواستند و این حمایت را نباید به دولت آقای اردوغان منتسب کرد./922/ت302/ج 

ارسال نظرات