۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۴۳۸۳۶۹
مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی میزبان یک شهید گمنام دفاع مقدس می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی ۵ مردادماه ۹۵ میزبان یک شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس می‌شود.
شهدا

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، سرهنگ علی قاسمی ظهر امروز در جلسه هماهنگی تشییع شهید گمنام در شهرستان بیرجند اظهار داشت: حفظ ارزش‌های دفاع مقدس مربوط به همه نهادها است و همه نهاد‌ها باید در این راستا تلاش کنند.

وی با بیان اینکه نباید در حفظ و ارج نهادن به مقام شهدا از هیچ تلاشی دریغ کنیم افزود: باید مراسم‌ آنگونه که شایسته جایگاه و منزلت این سبک‌بالان است برگزار شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی شهدا را الگویی راستین برای جامعه دانست و بیان کرد: ایثارگران و شهدا در 8 سال دفاع مقدس از جان و مال و ناموس خود گذشته و باید این فداکاری آنان به الگویی برای همگان تبدیل شود.

قاسمی با اشاره به اینکه در روز شهادت امام جعفرصادق (ع) خراسان جنوبی میزبان شهید گمنام است، تصریح کرد: پیکر این شهید گمنام دفاع مقدس تا 9 مرداد ماه در جمع مردم خراسان جنوبی خواهد بود.

وی با اشاره به مراسم استقبال این شهیدگمنام خاطرنشان کرد: مراسم استقبال از این شهید مطهر صبح سه شنبه پنجم مردادماه در فرودگاه بیرجند است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی یادآور شد: پیکر این شهید مطهر بعد از مراسم استقبال از میدان شهدا به سمت میدان ابوذر و معراج شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار خراسان جنوبی منتقل می‌شود.

قاسمی افزود: پیکر این شهید وارسته هم در بیرجند و هم در یادواره شهدای درح، قاینات و سربیشه انتقال داده خواهد شد.

وی اظهار داشت: همچنین پیکر مطهر این شهید هشت سال دفاع مقدس ساعت 10 صبح شنبه 9 مردادماه در ستاد فرماندهی انتظامی استان تدفین خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی تأکید کرد:  مراسم وداع با این شهید وارسته ساعت 7:30 تا 10 صبح روز 9 مرداد ماه در مسجد امام جعفر صادق برگزار می‌شود و مردم شهیدپرور خراسان جنوبی برای وداع با این شهید هشت سال جنگ تحمیلی در این مکان حضور یابند.

قاسمی خواستار فضاسازی مناسب در شهرستان‌ها و مرکز استان شد و اظهار داشت: خوشبختاته خراسان جنوبی سابقه درخشانی در برگزاری مراسمات دفاع مقدسی دارد.

وی با اشاره به اینکه 115 شهید گمنام در 42 نقطه استان تدفین شدند افزود: در خراسان جنوبی نیز در 5 دانشگاه و 5 یگان نظامی پیکر شهید دفن شده و تعداد یادمان‌های تکمیل شده نیز 15 یادمان است./922/101/ب3

ارسال نظرات