۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۴۳۸۳۷۲
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

شورای نگهبان حافظ کشور از نفوذ دشمنان به بدنه نظام و انقلاب است

حجت الاسلام حاجی زاده نفوذ عناصر ضد انقلاب را عامل پوسیدگی نظام و انقلاب دانست و خاطر نشان کرد: شورای نگهبان حافظ کشور از نفوذ و ایجاد پوسیدگی بدنه نظام و انقلاب است.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به ۲۶ تیر سالروز تأسیس شورای نگهبان قانون اساسی در سال ۱۳۵۹، اظهار داشت: نقش حیاتی شورای نگهبان به ویژه در دوران انتخابات بر همگان روشن است.

 

وی اهمیت و جایگاه شورای نگهبان را مورد اشاره قرار داد و بر صیانت از این نهاد انقلابی و ارزشی تأکید کرد و افزود: اگر شورای نگهبان نبود، مشخص نبود کشور با چه چالش های بزرگی رو به رو می شد، شاید تا به حال طومار انقلاب بسته شده بود، و کشور دچار آسیب ها و درد و رنج های بسیاری شده بود.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری، ابراز داشت: اعضای محترم شورای نگهبان مصالح اسلام و مسلمین هستند، یعنی اگر شورای نگهبان نباشد و یک نهاد نظارتی انقلابی نباشد این مصلحت از بین می رود و یا از بین می برند.

 

وی با بیان اینکه تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است، خاطرنشان کرد: امام راحل با پیش بینی احتمال نفوذ فساد در بدنه نظام و نهادهای حساس کشور و ورود عناصر ضد انقلاب در بدنه مدیریتی کشور شورای نگهبان را به عنان حافظ کشور از دست اندازی مزدوران و دشمنان قرار داد.

 

امام جمعه اهر نفوذ عناصر ضدانقلاب را عامل پوسیدگی نظام و انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: شورای نگهبان حافظ کشور از نفوذ و ایجاد پوسیدگی بدنه نظام و انقلاب است، حفظ کشور و انقلاب یکی از مهم ترین مسائل است که شورای نگهبان درباره آن نقش مهم و برجسته‌ای را ایفاء می کند.

 

وی با تأکید بر پیروی از قانون و قانون مداری در کشور، تصریح کرد: حتی اگر قانون خلاف نظر و مصالح شخصی یا حزبی باشد باید به آن تمسک کرد، اینکه برخی کاندیداها به جهت بروز مسائلی شورای نگهبان را زیر سؤال بردند یک امر اشتباه است، شورای نگهبان قانونی و رفتار آن نیز قانونی است.

 

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه شورای نگهبان قانونی بوده و پس از بررسی مسائل آن را با توجه به قانون اسلام و نظام اسلامی رد یا تأیید می کند، ادامه داد: اگر خدای ناکرده روزی شورای نگهبان تضعیف بشود ضربه جبران ناپذیری به انقلاب خواهد خورد، پس جایگاه شورای محترم نگهبان در پاسداری از اسلامیت و جمهوریت نظام مهم است.

 

وی پشتیبانی از شورای نگهبان را مورد تأکید قرار داد و شورای نگهبان را نهادی انقلابی و امانت دار ملت دانست و افزود: رد صلاحیت برخی افراد نباید موجب شود که در اذهان عمومی ایجاد تشویش کند و جایگاه حقیقی شورای نگهبان را حفظ نکنیم.

 

حجت الاسلام حاجی زاده حفظ شورای نگهبان و جایگاه آن را مهم و حساس تلقی کرد و گفت: حفظ کشور و ارزش های انقلابی در گرو اقتدار شورای نگهبان است، اما مردم نیز باید بدانند عدم احراز یا رد صلاحیت افراد نباید موجب نگاه بدبینانه به افراد گردد.

 

وی خاطرنشان کرد: باید بدانیم بعضی از تئوریسین های غربی شورای نگهبان و نهاد رهبری را دو مانع بسیار بزرگ در راه رسیدن به نظام سکولار و اهداف و نیات پلید خود می بینند و همیشه سعی در تضعیف و تخریب این دو نهاد انقلابی و بسیار مهم را دارند./854/302/ب2

ارسال نظرات