۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۳۸۴۱۹
از ابتدای مردادماه صورت می گیرد؛

آغاز ثبت درخواست صدور مجوز مؤسسات قرآنی در چهارمحال و بختیاری

رییس اداره امور قرآنی استان چهارمحال و بختیاری از آغاز ثبت در خواست صدور مجوز فعاليت مؤسسات فرهنگی، قرآن و عترت(ع) در این استان از اول مردادماه خبر داد.
مهدی پرتوی، رییس اداره امور قرآنی استان چهارمحال و بختیاری

مهدی پرتوی، رییس اداره امور قرآنی استان چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به ضوابط و قوانين جديد صدور مجوز فعالیت مؤسسات فرهنگی، قرآن و عترت(ع) گفت: تا قبل از این مجوز فعاليت مؤسسات قرآنی از سوی وزارت ارشاد و سازمان تبليغات اسلامی به صورت مجزا صادر می شد که بعد از مطالعه و بررسی دقیق روند ثبت مؤسسات در هر دو ارگان، سازکار ادغام مؤسسات قرآنی تهیه و تنظیم شده است.

 

وی ابراز داشت: از دو سال گذشته بحث ادغام دو اتحاديه و تمرکز در روند ثبت مؤسسات مطرح بود که در نهايت سال گذشته با تشکیل هيأت رسيدگی بر امور مؤسسات قرآنی کشور مقدمات صدور مجوز مؤسسات به صورت متحد فراهم شد.

 

پرتوی ادامه داد: پس از تشکیل چندین جلسه از سوی اعضا هیأت رسیدگی به امور مؤسسات و نهایی شدن مقررات و آیین نامه های جدید ثبت مؤسسات، در روزهای اخير با راه اندازی سامانه مؤسسات قرآنی کشور، ثبت در خواست صدور مجوزهای جدید برای مؤسسات قرآنی از سر گرفته شد.

 

وی در ادامه گفت: با توجه به اينکه بيش از 400 مؤسسه کشور در نوبت ثبت هستند، کار ثبت مؤسسات طبق تاريخ های اعلام شده به مراکز استان ها آغاز شده است.

 

به گفته پرتوی زمان ثبت مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در استان برای آن دسته از مؤسسات که تا کنون مجوز نگرفته اند از اول تا پانزدهم مردادماه است.


رییس اداره امور قرآنی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تاريخ 1 تا 15 مردادماه مربوط به ثبت درخواست مؤسسات جديد است اما در فاز دوم ثبت درخواست مؤسسات در سامانه، مربوط به مؤسساتی است که بيش از اين در سازمان تبليغات اسلامی يا وزارت ارشاد به ثبت رسيده اند، ابراز داشت: اين مؤسسات نيز از شهريور ماه می توانند با مراجعه به سامانه، درخواست خود را ثبت کنند.

 
این مقام مسؤول اضافه کرد: در سامانه ثبت مجوز مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت(ع)  افزون بر امکان ثبت مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت(ع)، دستورالعمل صدور مجوز مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت(ع) به همراه شيوه‌نامه‌های الحاقی، اساسنامه پيشنهادی دبيرخانه هيأت رسيدگی به همراه فايل راهنمای تکميل آن، نمونه خام صورت جلسات مجمع عمومی مؤسس و هيأت مديره، راهنمای تکميل آيتم‌های سامانه در فرآيند ثبت‌نام، جزوه مجموعه قوانين و مقررات(ويژه آزمون مصاحبه)، فلوچارت صدور محوز ثبت و صدور پروانه فعاليت از سوی دبيرخانه هيأت رسيدگی و فرم خام رضايت‌نامه مکان مؤسسه(ويژه اماکن عمومی) نيز قرار داده شده است.

 

وی همچنین در ادامه از برگزاری دوره آموزشياری قرآن کريم با حضور اساتيد برجسته قرآنی استان خبر داد و افزود: در اين طرح آموزشياران با فراگيری فنون آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن کريم با طی کردن دوره مربی گری و دريافت مدرک معتبر به عنوان مربی قرآن معرفی می شوند.

 

پرتوی خاطرنشان کرد: نخستين گام برای آشنايی با آموزه های حيات بخش و بهره مندی از معنويت تعالی بخش قرآن کريم، تسلط و مهارت در قرائت اين کتاب مقدس است که از اولويت و اهميت ويژه ای برخوردار است./302/9457/ب1

ارسال نظرات