۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۴۳۸۵۰۹
معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان مطرح کرد؛

آتش روشن کردن دشمن در ترکیه با نام جریان های دینی

حجت الاسلام شاه حیدری با اشاره به ناآرامی های اخیر در کشور ترکیه، گفت: هدف دشمن از کارهایی مانند کودتا در کشور ترکیه، نابودی دین اسلام است، و آتش روشن کردن در منطقه به نام جریان های دینی هدف اصلی دشمن شمرده می شود.
ترکیه

حجت الاسلام حامد شاه حیدری معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با کودتای ترکیه، گفت: اختلاف افکنی مهم ترین دلیل است که می توانیم بر این کودتا قرار دهیم.

 

استاد حوزه علمیه ماهان خاطرنشان کرد: دولت حاکم بر ترکیه نیز در موضوعات مختلف نشان داده که به نوعی بازیگر جبهه صهیونیستی در منطقه و دنبال کننده تحقق اهداف صهیونیست ها در منطقه است که با خود را به عنوان قدرت برتر در منطقه قرار دهد.

 

حجت الاسلام شاه حیدری با اشاره به ناآرامی های اخیر در کشور ترکیه، گفت: چند وقتی است که ترکیه، بستر ناآرامی ها در منقطه شده که این نا آرامی ها در ارتباط مستقیم با پروژه اسلام هراسی جبهه صهیونیستی است.

 

وی با بیان اتفاقات اخیر تروریستی در ترکیه، اظهار داشت: همه گروه هایی که در چند سال اخیر در منطقه دست به خرابکاری هایی بزرگ می زنند، همه خود را به عنوان گروه دینی معرفی می کنند که این خیلی خطرناک است.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان با اشاره به این که کودتای اخیر ترکیه دارای چنین شرایطی بود که ریز شدن در حواشی آن ما را به نتایج جالبی، در همین راستا می رساند، گفت: سیاسیت کلی که در منطقه حکم فرما است این است که دشمنان می خواهند همیشه در جایی آتشی را برپاکنند.

 

وی خاطرنشان کرد: نتیجه این کودتا به نظر من، خوب نبود و بیشتر شبیه به جنگ داخلی شمرده می شد و ذات این کودتا از جایی دیگر سرچشمه می گیرد که منشأ آن صهیونیسم بوده و کاری به گولن نبوده زیرا او صراحتا این موضوع را رد کرده است.

 

استاد حوزه علمیه ماهان با اشاره به جایگاه رسانه های غربی در این بین، گفت: رصد رسانه های غربی و صهیونیستی نیز می تواند این ادعا را که این کودتا، از سوی غرب و آمریکا، در جهت تحقق جریان اسلام هراسی راه افتاد را، هر چه بیشتر مستند کند.

 

وی ادامه داد: این که در کودتای ترکیه نزدیک به 3000نفر دستگیر شده اند نشان می دهد که برای این کودتا افراد بزرگی و برنامه ریزی های زیادی انجام شده است.

 

حجت الاسلام شاه حیدری با توجه به این که احتمال زیاد بوده که این کار با برنامه ریزی داعش انجام شده باشد، اظهار داشت: این کارهای نتیجه تمام کمک هایی بود که کشور ترکیه به داعش و صهیونیسم کمک می کرد.

 

وی ابراز داشت: نا آرامی ها در ترکیه علاوه بر این که بر اقتصاد ترکیه ضرر وارد می کند، سبب می شود که در دیگر مناطق هم ناآرامی صورت بگیرد.

 

این استاد حوزه با بیان این که در زمان اخیر کشور ترکیه می خواست دوستی هایی را با کشور سوریه و ایران انجام دهد، افزود: یکی از اهدافی که می توان برای این کودتا نام برد این است که چون دولت ترکیه می خواست روابطی را با ایران و سوریه داشته باشد، کودتا را دشمن در این سرزمین شکل داد.

 

حجت الاسلام شاه حیدری با اشاره به این که در جهان، از اسلام هراسی یک چهره خشن یاد کرده اند، بیان داشت: ارتباط گیری ایران در زمان کودتا برای محکوم کردن دشمن، زمینه خوبی برای روابط با کشور ترکیه می شود.

 

وی در پایان گفت: هدف دشمن از کارهای خود همچون کودتا در کشور ترکیه، نابودی دین اسلام است، و آتش روشن کردن در منطقه به نام جریان های دینی هدف اصلی دشمن شمرده می شود.9707/302/ب3

ارسال نظرات