۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۴۳۸۵۳۳
امام جمعه موقت تبریز:

جنایات وهابیت چهره حقیقی اسلام را مخدوش کرده است

امام جمعه موقت تبریز گفت: جنایات وهابیت که با چراغ سبز غربی‌ها همراه است، چهره حقیقی مبانی دینی و مکتبی اسلام را مخدوش کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین علی حاجی زاده، امام جمعه موقت تبریز  وهابیت

حجت‌الاسلام والمسلمین علی حاجی‌زاده، امام جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به این‌که وهابیان مصداق عینی و بارز بی‌منطقی و کج‌اندیشی هستند، اظهار داشت: وهابیت ساخته و پرداخته نظام سلطه و استعمارگر برای عدم تحقق وحدت واقعی میان امت اسلامی است، از این رو همواره از سوی علمای شیعه و سنی طرد شده است.


وی خاطرنشان کرد: جنایات وهابیت در طول دهه های اخیر نشان از درک و فهم غلط آنان از ارزش ها و مبانی متعالی اسلام دارد، چنان که تخریب قبور ائمه بقیع و مسلمان کشی در بحرین مصدق این ادعا است، در حقیقت منطق شیعه، بی منطقی وهابیت در جوامع اسلامی را رسوا کرده است.


حجت الاسلام والمسلمین حاجی‌زاده تصریح کرد: استکبار جهانی و استعمار پیر با استفاده ابزاری از وهابیت به دنبال اهداف شوم خود در کشورهای اسلامی هستند، تا جایی که در طول سالیان اخیر شاهد فجیع ترین جنایات ضدبشری در عراق، سوریه، لبنان، یمن، پاکستان و بحرین بوده ایم.


امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر آگاهی عموم اقشار جامعه نسبت به شبهات القائی وهابیت در جوامع اسلامی، گفت: امروز نیازمند مقابله جدی، آگاهانه و منطقی از دین هستیم، گاه دفاع نامناسب از اعتقادات دینی بدترین ضربه را به مفاهیم دینی وارد می کند، که شاید دشمنان خود قادر به آن نبودند.


وی افزود: جنایات وهابیت که با چراغ سبز غربی‌ها همراه است، چهره حقیقی مبانی دینی و مکتبی اسلام را مخدوش کرده است، بسیاری از ظالمان زمان با کشتار شیعیان و تخریب قبور ائمه اطهار(ع) سعی کردند به هر نحو ممکن با اسلام ناب مقابله و مبارزه کنند اما قرآن پاسخی روشن به این گروه شرک داده که در دشمنی با رسولان و انبیای الهی هیچ کاری از پیش نمی‌برند.


حجت الاسلام والمسلمین حاجی‌زاده با تأکید بر این‌که عشق و ارادت شیعه به ائمه معصومین با هدف الگو از راه و سلوک اندیشه الهی آنها بوده است، گفت: رشد اسلام‌گرایی و تشیع‌گرایی در جهان اسلام موجب شده دشمن با تحریک گروه‌های افراطی و متعصب دیگر مذاهب و ادیان به مقابله با اسلام بپردازد.


وی با بیان این‌که نظام سکولار و لیبرالیستی غرب، اسلام و تشیع را بزرگترین مانع در رسیدن به اهداف خبیث خود می‌داند، گفت: فعاليت های تند و افراطی وهابيت به ضرر جهان اسلام است، پيروان مذهب ساختگی و انحرافی وهابيت، مبانی اعتقادی مسلمانان را شرك تلقی می کنند، در حالی که خود به دنبال تفسیر به رأی از آیات قرآنی هستند./935/302/ب2

 

ارسال نظرات