۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۴۳۸۷۲۴
در دفتر امام جمعه صورت گرفت؛

تشرف یک جوان بهائی به مذهب حقه تشیع در زنجان

یک جوان بهائی با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان بعد از گفتن ذکر شهادتین و با عزمی راسخ به مذهب حقه تشیع مشرف شد.
تشرف جوان بهائی به تشیع در زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، یک جوان بهائی با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان بعد از گفتن ذکر شهادتین و با عزمی راسخ به مذهب حقه تشیع مشرف شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان در این مراسم با تأکید بر این که شیعیان به‌ ویژه آنهایی که به تازگی به این مذهب گرایش پیدا می‌کنند از هیچ تهدیدی واهمه نداشته باشند، گفت: در اسلام توصیه بر برخورد منطقی و پرهیز از رفتارهای احساسی مورد توجه است؛ چرا که اسلام دینی منطقی و مستدل است.

 

وی در ادامه با اشاره به سازگاری فطرت هر انسانی با منطق دین مبین اسلام، تصریح کرد: بر همین اساس و منطقی بودن اسلام و تطابق با فطرت انسان، هر فرد آزاده‌ای آن را با جان و دل می‌پذیرد و همه افراد به‌ ویژه آنهایی که بعدا وارد این راه می‌شوند باید با مراجعه به کتب معتبر شیعی در راستای فراگیری اصول دینی اهتمام ویژه داشته باشند تا بتوانند در این مسیر قدم‌های محکمی بردارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه با خطاب به نوید فرصتی‌پور، جوان تازه شیعه شده، تأکید کرد: همه اعمال و عبادت اسلام و شیعه آشکار است و نماز و روزه و اعمال واجب و مستحبی که در دین توصیه شده برای همه افراد قابل انجام است، هر چند برخی از موارد آن تخصصی هستند و افراد باید با مراجعه به مراجع دینی در مورد این امور نیز اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند.

 

گفتنی است، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان در پایان این جلسه یک جلد کلام الله مجید، یک جلد نهج‌البلاغه و یک جلد کتاب مفاتیح‌الحیات تألیف آیت‌الله جوادی آملی که در زمینه مباحث سبک زندگی اسلامی و سلوک فرد مسلمان است را به این جوان شیعه شده، اهدا کرد./949/202/ب2

ارسال نظرات