۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۴۳۸۷۷۶
حجت الاسلام شرفخانی خبر داد؛

اجرای طرح عمران و توسعه در ۱۴۰۰ امامزاده کشور

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای طرح عمران و توسعه در 1400 امامزاده سراسر کشور با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و دینی خبر داد.
شرفخانی

 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه، حجت الاسلام والمسلمین  احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف  با بیان اینکه توسعه وعمران و بهسازی امامزادگان یکی از مشخصه های قطب فرهنگی شدن امامزادگان است، اظهار داشت: امسال هزار و 400 امامزاده کشور تحت پوشش طرح جامع عمران سازمان اوقاف و امور خیریه کشور قرار گرفته اند.

 

وی با اشاره به این‌که به دنبال اجرایی کردن تدبیر مقام معظم  رهبری برای تبدیل امامزاده ها به قطب فرهنگی هستیم، خاطرنشان کرد: در این طرح اقدامات زیربنایی و عمرانی و توسعه امامزاده ها انجام می شود، با این توضیح که هزینه و اعتبارات عمرانی امامزاده ها دولتی نیست و از محل ظرفیت ها و کمک های مردمی خود امامزاده و مردم منطقه  وخیرین در  قالب طرح مودت تامین می شود.

 

حجت الاسلام شرفخانی تصریح کرد: بر این اساس سازمان در دو بعد رسالت و اهداف و راهبردهای مشخص اقدامات زیربنایی و عمرانی توسعه ای و پرداختن به ابعاد فرهنگی و راه اندازی مراکز فرهنگی را در کنار طرح جامع عمران و آبادانی امامزاده ها اجرا می کند.

 

شرفخانی با بیان این‌که طرح عمران و توسعه امامزادگان  هم اکنون در حال اجراست، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم امامزاده‌ها را به معنای واقعی به قطب‌های فرهنگی هر منطقه تبدیل کنیم؛ بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی بر طرف خواهد شد./1325/د102/ی

ارسال نظرات