۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۴۳۸۷۷۷
استاد حوزه علمیه شهرستان پارس آباد:

طلاب خواهر وظیفه مهمی در ترویج حجاب و عفاف در جامعه دارند

استاد حوزه علمیه شهرستان پارس آباد با اشاره به نقش طلاب خواهر در ترویج حجاب و عفاف در جامعه، گفت: حجاب فرهنگی نهادینه شده در جامعه اسلامی و مطابق با بصیرت انسانی است.
احکام حجاب و پوشش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام امین پورمحمد، مدیرکتابخانه عمومی شهرستان پارس آباد و استاد حوزه علمیه این شهرستان، عصر امروز در جمع طلاب خواهر حوزه علمیه ثامن الحجج(ع) شهرستان پارس آباد با اشاره به فلسفه حجاب در جامعه اسلامی و ترویج بدحجابی و بی حجابی از سوی کشورهای غربی، خاطرنشان کرد: تأثیر حجاب در تحکیم بنیان خانواده بسیار مهم بوده و صیانت از قداست آن ضروری است.

 

وی با اشاره به وضعیت حاکم بر خانواده در غرب افزود: فیلم هایی که در شبکه های متعدد ماهواره ای با موضوع خانواده تولید و به صورت رایگان به زبان فارسی پخش می شود اساسا ارتباطات سالم خانوادگی را هدف قرار داده اند و موضوع اصلی این فیلم ها عادی سازی روابط نامشروع بین زنان و مردان متأهل است.

 

وی با اذعان به تعصب زنان مسلمان در کشورهای غربی نسبت به مساله حجاب، گفت: در حال حاضر رعایت حجاب در جوامع غربی به یک خواست عمومی تبدیل شده و هر روز تعداد بانوانی که پوشش حجاب را به‌عنوان حفاظ برتر برمی گزینند، افزایش می یابد.

 

مدیر کتابخانه عمومی شهرستان پارس آباد تصریح کرد: تمامی ارکان جامعه از قبیل شخصیت های فرهنگی و فرهنگ سازان و مراکز آموزشی می بایست همت کنند تا در جامعه اسلامی نیز حجاب و حفظ آن به یک ارزش و باور دینی تبدیل شود و همگام با آن با هنجار شکنان در جامعه برخورد جدی به عمل آید.

 

حجت الاسلام پور محمد اظهار داشت: باید به حجاب و عفاف به طور عمیق پرداخت، زیرا عفاف گوهر درونی و حجاب ظاهری است و حجاب ظاهری نوعی صدف است که مروارید عفاف و پاکدامنی را در خود حفظ می‌کند.

 

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: بی حجابی و بی عفتی سبب می‌شود تا جوانانی که زمینه ازدواج برایشان فراهم نیست با دیدن این صحنه ها به گناه کشیده شوند و فرد بی حجاب هم ترویج گناه می‌کند و هم به خود و دیگران ظلم می‌کند.

 

وی الگوگیری از سیره و روش ائمه معصومین(ع) و زندگی بانوی گرامی اسلامی حضرت فاطمه زهرا (س) را از شیوه هایی دانست که موجب تقویت عفاف و حجاب در جامعه می‌شود.

 

حجت الاسلام پور محمد حجاب را فرهنگی نهادینه شده در جامعه اسلامی و مطابق با بصیرت انسانی دانست و تصریح کرد: در زمان رضاشاه نیز که وی اقدام به اجرای طرح کشف حجاب کرد، به علت عدم شناخت درست جامعه ایران و آگاه نبودن نسبت به اعتقادات قلبی مردم، در این مسیر شکست سختی خورد.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به نقش طلاب و مبلغان خواهر در ترویج عفاف و حجاب در جامعه، خاطرنشان کرد: مادران نقش مهمی در تربیت نسل جدید در خانواده ها بر عهده دارند و از این رو طلاب و مبلغان خواهر می توانند نقش مهمی در ترویج اهمیت حجاب و عفاف در بین خانواده ها و به ویژه مادران داشته باشند./202/937/ب1

ارسال نظرات