۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۴۳۸۷۷۹
امام جمعه محمود آباد:

سواحل دریا در سایه بی توجهی مسؤولان به منطقه ای برای ترویج بدحجابی تبدیل شده است

امام جمعه محمود ‌آباد رعایت شئونات اسلامی طرح دریا را ضروری دانست و با بیان این که باید در کنار بهره گیری از مواهب طبیعی این استان شاهد حذف ناهنجاری ها باشیم، گفت: متأسفانه سواحل دریای مازندران در سایه بی برنامه گی و بی توجهی مسؤولان کشور به منطقه ای امن برای ترویج بدحجابی و بی بندوباری تبدیل شده است.
امام جمعه محمود آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت‌الاسلام سید داود موسوی، امام جمعه محمودآباد در جمع فعالان فرهنگی این شهرستان با اشاره به اين که انسان موجودي فرهنگي در مکتب اسلام است، گفت: ستون فقرات جامعه ايراني بر اساس فرهنگ ديني و اعتقاد ديني شکل مي گيرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين که امروز فرهنگ ناب اسلامي در معرض تهاجم قرار دارد، اظهار داشت: دشمنان اسلام به دنبال اين هستند که ايده شوم فرهنگ غربي را در جامعه ما ترويج دهند.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان اهمیت و جایگاه فرهنگ در جامعه اسلامی گفت: تهاجم فرهنگی در کشور ما از سوی دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب جدی است و هر گونه اقدام منفعلانه در برابر این هجمه ها کشور را به سمت انحراف و تباهی سوق می دهد.

 

وی، رسالت مسؤولان در تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی را بسیار مهم و حائز اهمیت ارزیابی کرد و افزود: مدیران فرهنگی باید در کنار مردم به رسالت خود عمل کنند تا شاهد گسترش روز افزون فرهنگ دینی در جامعه باشیم.

 

امام جمعه محمود آباد با بیان این که باید فرهنگ را در عرصه های مختلف به منصه ظهور برسانیم، ادامه داد: اقدامات ارزنده و والایی باید در راستای مطالبات رهبری درباره مسأله فرهنگ وجود داشته باشد که این امر نیازمند برنامه ریزی و حرکت جهادی است.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز باید پیام های دینی در قالب های اثرگذار به جامعه ارایه شود، خاطرنشان کرد: پیشرفت علم و تکنولوژی موجب تغییر در عرصه تبلیغ شده است و تنها استفاده از کارکردهای سنتی نمی تواند موجب رشد و تعالی فرهنگی جامعه شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که ارزش های اسلامی و انقلابی باید بیشتر در جامعه ترویج شود، تصریح کرد: متأسفانه در برخی مواضع شاهد ترویج برخی ضد فرهنگ ها در کشور هستیم که متأسفانه از سوی برخی نهادهای دولتی انجام می شود.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که متأسفانه برخی عملکردها در حوزه فرهنگی موجب فاصله گرفتن بخشی از جامعه از ارزش های دینی شده است، تصریح کرد: معضلات و ناهنجاری های فرهنگی موجود در کشور ناشی از عملکرد ضعیف برخی ها در سال های گذشته بوده است.

 

امام جمعه محمود آباد با اشاره به برخی بی توجهی ها نسبت به رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی گفت: متأسفانه برخی اظهارات و عملکردها در حوزه فرهنگی با سیاست های کلی مورد نظر نظام اسلامی در تضاد است.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به نگرانی‌های فرهنگی مقام معظم رهبری، افزود: فرهنگ دینی در جامعه اسلامی باید آنچنان دارای قوت باشد تا در شرایط سخت و بحرانی بتواند دغدغه‌های دلسوزان نظام را برطرف سازد.

 

امام جمعه محمود آباد با بیان این که انحراف فرهنگی و تهی سازی نسل جوان از مبانی دینی را هدف شوم دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه برنامه های فرهنگی از یک غنای مناسب برخوردار نیست.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع دریا و خطرات فرهنگی ناشی از آن اشاره کرد و گفت: متأسفانه به دلیل عدم وجود متولی اصلی برای این نعمت الهی استفاده های نا مناسب از آن می شود.

 

حجت الاسلام موسوی بر ضرورت برخورد با مظاهر بدحجابی و بی عفتی در مناطق توریستی و تفریحی تأکید کرد و گفت: نباید مناطق توریستی مازندران به منطقه امنی برای ترویج بی بندوباری و فساد عده ای باشد.

 

وی با بیان این که متأسفانه بی توجهی به مسأله عفاف و حجاب در سواحل دریای مازندران و دیگر مناطق گردشگری استان به معضلی مبدل شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به این که هر ساله شاهد حضور گسترده فرهنگ های مختلف در مناطق گردشگری استان به ویژه سواحل دریا هستیم، اما هنوز طرحی مدون برای جلوگیری از ناهنجاری های اخلاقی دراین مناطق صورت نگرفته است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، رعایت شئونات اسلامی طرح دریا را ضروری دانست و با بیان این که باید در کنار بهره گیری از مواهب طبیعی این استان شاهد حذف ناهنجاری ها باشیم، گفت: متأسفانه سواحل دریای مازندران در سایه بی برنامه گی و بی توجهی مسؤولان کشور به منطقه ای امن برای ترویج بدحجابی و بی بندوباری تبدیل شده است.

 

وی با بیان این که دشمنان با ترویج فساد جنسی و ایجاد شبهات دینی تلاش می کنند نسل جوان ما از ارزش های دینی فاصله بگیرد، افزود: به همین منظور باید مبانی دینی و ارزشی از همان دوران کودکی در جامعه به شیوه ای اثرگذار ترویج شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع عفاف و حجاب در جامعه اشاره کرد و تحقق فرهنگ عفاف در کشور را نیازمند یک عزم ملی دانست و با تأکید براین که باید برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف در کشور از همه ظرفیت ها بهره گرفت، خاطرنشان کرد: برنامه های سطحی و مقطعی در این باره تأثیرگذار نخواهد بود. 

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که حیا و عفت شکسته شده است، افزود: برای درمان این بلای بزرگ باید سران قوا و مسؤولان بالای نظام به چاره‌جویی افتاده و با یکدیگر همکاری کنند، این کار تنها از عهده نیروی انتظامی و نهاد امر به معروف و نهی از منکر و دستگاه قضایی ساخته نیست، بلکه یک عزم و کار ملی را می‎طلبد./202/950/ب1

ارسال نظرات