۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۴۳۸۷۸۶

چند خبر کوتاه از استان کرمان

ارزش گذاری 27 هزار رقبه اراضی موقوفات طی سال جاری در کرمان، تربیت 2 هزار قرآن آموز بردسیری در کلاس های طرح تربیت و برگزاری اردوی زیارتی قرآن آموزان راینی در امامزاده سلطان سید احمد درب بهشت از اهم اخبار کوتاه استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، سجاد افشارپور معاون بهره وری اقتصادی کرمان اظهار کرد: در راستای ورود اطلاعات موقوفات استان کرمان در سامانه بانک جامع اطلاعات  موقوفات کشور از ابتدای سال جاری طرح ارزش گذاری رقبات موقوفات استان با ارزش گذاری 27 هزار رقبه استان انجام شد.

 

وی با بیان اینکه این ارزش گذاری در حوزه رقبات متصرفی تحت تولیت اداره اوقاف صورت گرفته است، گفت: در مراحل بعدی این طرح موقوفاتی که به صورت غیر متصرفی و با نظارت اداره کل اوقاف و امور خیریه اداره می شود ارزش گذاری خواهند شد.

 

افشارپور مهم ترین دغدغه اوقاف در بحث اراضی موقوفات را حفظ، نگهداری و احیای موقوفات دانست و افزود: این ارزش گذاری در راستای تعیین قیمت واقعی و بروزشده اراضی مورد وقف می باشد که با توجه به ورود اطلاعات کلیه موقوفات  و رقبات در سامانه جامع سازمان اوقاف این رقبات بر اساس قیمت منطقه ای و شرایط  مکانی قیمت گذاری شده اند.

 

تربیت 2 هزار قرآن آموز بردسیری در کلاس های طرح تربیت

حجت الاسلام محمد زواری سرپرست اداره  اوقاف  و امور خیریه شهرستان بردسیر با اشاره  به تکمیل سهمیه شرکت کنندگان در طرح تربیت حافظان قرآن کریم این شهرستان گفت: بیش از 2 هزار قرآن آموز بردسیری طی  پنج  سال اخیردر کلاسهای این طرح شرکت کردند.

 

 وی اظهار کرد: همزمان با برگزاری مرحله پنجم کلاس های طرح تربیت حافظان قرآن کریم در شهرستان بردسیر با تکمیل سهمیه ثبت نام بیش از 450 نفر در کلاس های این مرحله از طرح قرآنی شرکت کردند.

 

حجت الاسلام زواری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن بیان کرد: سهمیه مصوب شهرستان بردسیر تا مرحله پنجم محقق شده است و تا کنون بیش از دو هزار نفرطی پنج سال اخیر جهت حضور در کلاس های این طرح ثبت نام و بصورت مقطعی حافظ  بخشی از آیات کلام وحی از یک جزء تا 30 جزء شدند.

 

وی افزود: در حال حاضر کلاسهای مرحله  پنجم در 35 پایگاه مستقر در اماکن متبرکه، مساجد ، تکایا و مراکز مذهبی در بیش از 20 روستای تابع شهرستان زیر نظر 37 مربی مجرب و بومی در حال برگزاریست.

 

5 هکتاراز اراضی امام زاده زید شهداد زیر کشت محصولات زراعی قرار دارد

وحید دژآلون سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهداد اظهار کرد: قریب به 5 هکتاراز اراضی  کشاورزی  اطراف امامزاده زید (ع)  تحت تولیت و اداره امام زاده می باشد؛ که هرساله  مورد کشت محصولات زراعی  قرار می گیرد.

 

وی افزود: افزون بر محصولات زراعی تعداد  یک هزار نخل خرما در اراضی باغات امامزاده کاشت شده است که در حال حاضر بیش از 300 نخل خرما مثمر و در حال  باروری می باشد.

 

دژالون با اشاره  به حفر یک حلقه چاه جهت آبیاری اراضی مورد کشت و متناسب بودن شرایط منطقه از لحاظ کشت محصولات زراعی از راه اندازی  یک واحد دامداری در آینده نزدیک با استفاده از منابع موجود خبر داد.

 

وی تصریح کرد: در آمد حاصل از فروش محصولات اراضی صرف فعالیت های فرهنگی، عمرانی و توسعه امامزاده می شود که در همین راستا تکمیل شبستان امام زاده بخشی از فعالیت های اجرایی اخیر بوده است.

 

دژالون اظهار کرد: در حال حاضر عملیات عمرانی کاشی کاری ساختمان و رواق های امامزاده به مساحت 200 متر مربع در دست اقدام می باشد.

 

اردوی زیارتی قرآن آموزان راینی در امام زاده سلطان سید احمد درب بهشت برگزار شد

حسین معین الدینی سرپرست نمایندگی اداره اوقاف و امور خیریه  شهر راین با اشاره به برگزاری کلاس های طرح تربیت حافظان وقاریان قرآن کریم در راین گفت: اردوی یکروزه زیارتی قرآن آموزان طرح تربیت حافظان روستای گزک در آستان امام زاده سلطان سید احمد (ع) درب بهشت امروز برگزار شد.

 

وی افزود: کلاس های مرحله پنجم طرح تربیت حافظان قرآن کریم با حضور بیش از 250 نفر شرکت کننده در اماکن متبرکه و مذهبی شهر راین در حال برگزاری است.

 

معین الدینی بیان داشت: در راستای برنامه های اجرایی این طرح  با حضورامام جمعه، فرمانده ناحیه بسیج سپاه راین و شرکت 70 قرآن آموز روستای گزک اردوی زیارتی در جوار آستان امام زاده سلطان سید احمد درب بهشت برگزار شد.

 

وی اظهار داشت: کلاس های طرح تربیت حافظان قرآن زیر نظر شش مربی بومی و مجرب آموزش دیده از سوی سازمان اوقاف در محل امام زاده ابوالبشائر هاشم (شیر خدا)، امام زاده زید(ع) و امام زاده سلطان سید علی(ع) و مرکز فرهنگی روستای گزک در حال برگزاری است./303/9709/ب1

ارسال نظرات