۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۴۳۸۸۲۴
استاد حوزه و دانشگاه:

عده‌ای قرآن و عترت را برای خواسته‌های نفسانی خود از یکدیگر جدا می‌کنند

حجت‌الاسلام رضایی تهرانی گفت: افرادی بودند و هستند که برای رسیدن به خواسته‌های نفسانی خود قرآن مکتوب را انتخاب می‌کنند تا هر چه‌ نفسشان می‌خواهد از آن برداشت کنند.
محمد رضایی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،‌ حجت‌الاسلام محمد رضایی تهرانی، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در حرم مطهر رضوی به بیان سیره تربیتی حضرت صادق(ع) پرداخت و درباره هدف اصلی افرادی که میان قرآن و عترت جدایی می‌اندازند، گفت: از گذشته و صدر اسلام افرادی بودند که برای رسیدن به مطامع نفسانی خود میان قرآن و عترت جدایی انداختند و گفتند؛ قرآن برای ما کافی است.

 

وی در ادامه برای تبیین قرآن ناطق بودن اهل بیت(ع) افزود: در جنگ صفین زمانی‌که لشکر معاویه قرآن‌ها را برسر نیزه فرو کردند، عده‌ای از منافقان و جاهلانی که در لشکر حضرت علی(ع) بودند، گفتند؛ ما با قرآن نمی‌جنگیم. حضرت در جواب آن‌ها فرمودند؛ من نیز با قرآن نمی‌جنگم آنچه در مقابل خود می‌بینید قرآن نیست، نوشته‌ای است خالی از حقیقت قرآن، من قرآن ناطقم.

 

استاد حوزه و دانشگاه به آیه ۷۹ سوره واقعه اشاره کرد و در توضیح (لا يَمَسُّهُ إِلاَّ الْمُطَهَّرُونَ)، گفت: طلاب و دانشجوهای رشته ادبیات عرب می‌دانند که فعل به کار رفته در این آیه نفی است و نهی نیست، خداوند تنها نفرموده است که ناپاکان به قرآن دست نزنند بلکه این آیه تأکید می‌کند که افراد ناپاک به محضر قرآن راه پیدا نمی‌کنند.

 

وی در ادامه گفت: افراد ناپاک ارتباطی با قرآن ندارند؛ یعنی قرآن در طهارت مطلق است و پاکان به اندازه پاکی خود با قرآن مرتبط و بهره‌مند می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام رضایی تهرانی در جواب افرادی که می‌گویند؛‌ قرآن اگر می‌گوید، فقط افراد مطهر به من راه دارند،‌ آن‌ها را نیز معرفی کرده است، گفت: بله خداوند در سوره احزاب آیه ۳۳(انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس...) تأکید کرده که اهل بیت(ع) را تطهیر کرده است و آن‌ها پاک و مطهر هستند. بنابراین به تصریح خداوند و قرآن کریم مطهرها اهل بیت‌(ع) هستند.

 

وی در نتیجه‌گیری سخنان خود گفت: در نتیجه می‌توان گفت مطهرهای مطلق که اهل بیت(ع) هستند به صورت مطلق و بی‌قید و شرط به قرآن احاطه دارند و می‌توانند، معلم، مفسر، مبین حقایق قرآن و مجری آن باشند./202/862/ب1

ارسال نظرات