۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۴۳۸۸۲۷
امام جمعه عالی شهر تبیین کرد؛

موانع و راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی

امام جمعه عالی شهر خود محوری و قانون گریزی در دولتمردان، ضعف اعتماد میان دولت و مردم، ضعف سیستم اداری، ضعف کنترل، بازرسی و حسابرسی در سازمانها و نهادهای مسؤول را از جمله موانع اقتصاد مقاومتی دانست.
امام جمعه موقت بوشهر

حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، به موانعی که بر سر راه اقتصاد مقاومتی وجود دارد اشاره کرد و گفت: خود محوری و قانون گریزی در دولتمردان، ضعف اعتماد میان دولت و مردم، ضعف سیستم اداری، ضعف کنترل ، بازرسی و حسابرسی در سازمانها و نهادهای مسؤول از جمله این موانع هستند.

 

امام جمعه عالی شهر سیستم قضایی ناکارآمد، فرصت طلبی و مسؤولیت ناشناسی احزاب و رجال سیاسی و نقش مخرب رسانه ها را از دیگر موانع اقتصادی نام برشمرد.

 

وی با اشاره به چالش های پیش روی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: دو چالش عمده در داخل کشور در این راستا وجود دارد که یکی اختلاف دیدگاه مسؤولان دولتی در مورد توسعه اقتصادی و دیگری نیز ناهماهنگی و فرصت سوزی در اجرای اقتصاد مقاومتی است.

 

حجت الاسلام هاشمی به راهکارهای کلی اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی پرداخت و بیان داشت: قطع وابستگی به نفت، تقویت تولید داخلی، افزایش بهره وری، اقتصاد دانش بنیان، اصلاح الگوی مصرف، شفاف سازی و جلوگیری از مفاسد اقتصادی و قاچاق از جمله این راهکارها است.

 

امام جمعه عالی شهر رسیدن به حیات طیبه اسلامی، عدالت، اقتدار و استقلال اقتصادی را آثار مثبت عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

 

وی درباره پیامدهای منفی عدم اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی، گفت: تأثیر گذاری تحریم اقتصادی غرب و زیر بار فخر و منت دشمنان خارجی رفتن از پیامدهای منفی این مساله است./303/833/ب1

ارسال نظرات